• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

در درگیری پناهجویان افغان و افریقایی 20 تن زخمی شدند

در درگیری پناهجویان افغان و افریقایی 20 تن زخمی شدند

در یک درگیری میان پناهجویان افغان و افریقایی در اردوگاه کاله، در مرز میان فرانسه و بریتانیا، بیست تن زخمی شدند.
بر بنیاد گزارش‌ها، این درگیری پنجشنبه، دوازدهم دلو، زمانی آغاز شد که یکصد پناهجوی کشور اریتره با میله‌های آهنین به بیست پناهجوی افغانستان حمله کردند.
به گفته‌ی پولیس نخستین درگیری میان پناهجویان افغان و اریتره پس از چاشت پنجشنبه رخداد که در آن صد مهاجر اریتریایی و سی مهاجر افغان هنگام توزیع غذا با هم درگیر شدند و درگیری دوم لحظه‌هایی پس از درگیری نخست، زمانی رخداد که یک گروه صد نفری پناهجویان اریتیایی با میله‌های آهنین به 20 پناهجوی افغان حمله کردند.
هنوز روشن نیست که زخمی شدگان مربوط به کدام کشور است.
وزیر داخله‌ی فرانسه که به این اردوگاه رفته است و به مسوولان آن گفتگو کرده، وضعیت در این اردوگاه را متشنج گفته است.
ژیرار کولومب، وزیر داخله‌ی فرانسه گفته است: "من به کاله آمدم، زیرا این رویداد به شدت رویداد وخیم است. وقتی امروز پنج تن در پی شلیک زخمی می شوند و پنج تن دیگر در بین مرگ و زندگی قرار می‌گیرند، بیانگر این است که به یک مرحله بسیار خشونت آمیز رسیده ایم که پیش از این ندیده بودیم".
همزمان رهبران فرانسه و بریتانیا بر راهکار مشترک دو کشور برای جلوگیری از آمدن پناهجویان به مرز دو کشور توافق کردند.
امانویل مکرون، رییس جمهوری فرانسه گفته است: "وضعیت در کاله قناعت بخش نیست، وزیر داخله ما امروز یک پیمان جدید از حضور ما را در کاله با بریتانیا امضا کرد، پیمانی که ما را اجازه می دهد مدیریت بیشتر از مرزهای خود را داشته باشیم".
از سوی دیگر، ترزا می نخست وزیر بریتانیا گفته است: "باز بودن مرز کالاس به نفع بریتانیا و فرانسه است. موضوع نگران‌کننده این است که تعداد زیاد از پناهجویان رد شده در این اردوگاه است. عملکرد مشترک ما برای مدیریت مرز خیلی مهم و حیاتیست."
هم اکنون بیش از هشتصد پناهجو در اردوگاه کاله در بدترین وضعیت زندگی می‌کنند و تلاش دارند با پنهان شدن در لاری ها، از مسیر دریایی یا هم با عبور از کانال مانش به بریتانیا بروند.

  پربازدید ترین