• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افزایش آزار و اذیت جنسی زنان در اداره های دولتی جوزجان

افزایش آزار و اذیت جنسی زنان در اداره های دولتی جوزجان

خشونت علیۀ زنان، فساد اداری و آزار واذیت جنسی زنان در اداره‌های دولتی نگرانی‌های زیادی را برای باشنده‌گان جوزجان به بار آورده است.
شماری از زنان جوزجانی که قربانی این گونه خشونت‌ها شده‌اند، می‌گویند که فساد اداری و آزارواذیت جنسی زنان در اداره‌های دولتی این ولایت نسبت به گذشته‌ها افزایش یافته است.
فوزیه، یک‌تن از زنان جوزجانی می‌گوید، وقتی که زنان برای استخدام به اداره‌های دولتی مراجعه می‌کنند، از آنان پول و خواست‌های نامشروع می‌شود.
به گفتۀ این بانو، مسؤولان نهادها به این باورند که از همه باید سوءاستفاده کنند که این گونه دید دردآور است.
شریفه یکی دیگر از زنان جوزجانی روایتی دارد: «چندین بار برای کار مراجعه کردم و از من مکررأ درخواست نامشروع شد. با این وضعیت در خانه بودن ما بهتر است.»
مغفرت صمیمی، مسؤول دفتر ساحوی حقوق بشر در جوزجان، سرپل و فاریاب نیز از موجودیت فساد اداری و آزارواذیت جنسی در برابر زنان در اداره‌های دولتی نگرانی می‌کند و می‌گوید، برخی از زورمندان و اعضای شورای ملی در روند استخدام کارمندان اداره‌های دولتی مداخله می‌کنند.
مولوی لطف‌الله عزیزی، والی جوزجان در نشست مشورتی با زنان نخبه گفته بود، کسانی را که در فساد اداری و آزارواذیت جنسی زنان در اداره های دولتی دست دارند، در صورت دریافت اسناد ومدارک به دادستانی معرفی می‌کند.
به باور برخی از زنان فعال در جوزجان، موضوع آزارواذیت زنان در اداره‌های دولتی پیامدهای منفی و ناگواری را روی مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان خواهد گذاشت و سبب خواهد شد که شماری از خانواده‌ها به زنان اجازه ندهند که در اداره‌های دولتی کار کنند.

  پربازدید ترین