• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حامد کرزی: امریکا و پاکستان در جنگ افغانستان منافع خود را می جویند

حامد کرزی: امریکا و پاکستان در جنگ افغانستان منافع خود را می جویند

حامد کرزی گفت: من می خواهم که امریکا بر ارتش واستخبارات پاکستان تحریم وضع نماید، نه برمردم پاکستان. این کار ما را به سوی مسیر بهتر خواهد برد.
حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشورمان در یک گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری اسوشیتد پرس گفته است که ایالات متحده امریکا و پاکستان با بهره برداری از نبرد افغانستان، منافع خودشان را بر آورده می‌سازند.
کرزی خواهان وضع تحریم‌های بیشتر بر پاکستان نیز شده است.
آقای کرزی می‌گوید که واشنگتن  و اسلام آباد می‌کوشند که با بهره برداری از گرم شدن نبرد افغانستان سود خودشان را به دست آرند.
کرزی افزود: من می خواهم که امریکا بر ارتش واستخبارات پاکستان تحریم وضع نماید، نه برمردم پاکستان.این کار ما را به سوی مسیربهتر خواهد برد.
کرزی حضور امریکا را در افغانستان به سود این کشور نمی‌داند.
کرزی افزود که ایالات متحده می‌خواهد که در افغانستان پایگاه های همیشگی داشته باشد تا بتواند منطقه را به گونه بهتر اداره کند،  درحالی که به گفته او پاکستان می‌خواهد  افغانستان را به یک دولت وابسته به خودش مبدل سازد.
کرزی گفت: مردم افغانستان می‌خواهند تا حضور امریکا به افغانستان سودمند باشد نه این که زیان وارد نماید. دراوضاع کنونی حضور امریکا به افغانستان زیانمند است و چگونگی راه اندازی عملیات‌های نیروهای امریکایی باید تغییر نماید.
درهمین حال عطا محمد نور، والی برکنار شده بلخ از سوی رییس‌جمهور، حکومت را را در تامین امنیت شهروندان کشور به ناکامی متهم می‌سازد.
نور با اشاره به کارکردهای نهادهای امنیتی در تامین امنیت گفت: سالانه چهار میلیارد دالر برای شما اضافه مصروف می‌شود، کجاست امنیت ، کجاست کشف و خنثی سازی توطئه دشمنان ، واضح است که جوانان مارا به کشتارگاه برابر میکنید و حق آنان را دزدی میکنید ، مدیریت ندارید، رهبریت ندارید ، پلان نداری ، جرات ندارید ، غیرت و احساس وطن دوستی ندارید.
نور داعشیان و طالبان را قاتلان انسان‌ها عنوان کرد و حکومت را در جلوگیری از فعالیت‌های هراس افگنان بی کفایت و ناکام گفت.
از سوی هم،  احمد ولی مسعود، رییس بنیاد شهید احمدشاه مسعود همه‌گان را به یک بسیج ملی در برابر این همه نا به سامانی ها دعوت می‌کند.
مسعود گفت: هم از نظر سیاسی و هم از نظر مشروعیتی فعلان افغانستان در یک خلای قانونی بسر میبرد و این حالت عادی نیست بل حالت خراب است.
سید جان خاکریزوال، رییس شورای ولایتی قندهار گفته است: ما در کمیسیون مستقل انتخابات تغییرات می‌خواهیم و ما انتخابات می‌خواهیم حکومت باید انتخابات را به وقت و زمانش برگذار کند و نیز تغییرات را در این کمیسیون به وجود آورند.

  پربازدید ترین