• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انقلاب اسلامی ایران؛ الگویی برای مسلمانان و آزادگان جهان

انقلاب اسلامی ایران؛ الگویی برای مسلمانان و آزادگان جهان

انقلاب اسلامی ایران از جهات مختلف برای مسلمانان و آزادگان جهان الگو است.
روحانی و فعال فرهنگی-مذهبی کشورمان تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران از جهات مختلف بویژه رهبری واحد و حضور همیشگی مردم در صحنه، برای مسلمانان و آزادگان جهان الگو است.
حجت الاسلام دکتر محمد اسحاق ذاکری معاونت پژوهشی جامعه المصطفی (ص) العالمیه در کابل در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) به عنوان رهبری واحد بصورت بسیار عالی انقلاب را رهبری کرد و توانست آن را به سر منزل مقصود برساند در حالی که در بسیاری از کشورها، انقلاب ها به خاطر نبود رهبری واحد از مسیر اصلی خود منحرف شده و به بیراهه رفته اند.
وی افزود: حضور تمام اقشار مسلمان ایران در صحنه از آغاز آن تا پیروزی و پس از آن و همچنان رای قاطع مردم به جمهوری اسلامی که هم جنبه دینی دارد و هم جنبه مردمسالاری نیز قابل توجه است و این حضور ملت مسلمان ایران از اقوام و مذاهب مختلف در صحنه می تواند برای سایر کشورهای اسلامی هم به عنوان الگو مد نظر قرار بگیرد.
به گفته ذاکری مسلمانان تمام کشورها باید مانند اتحاد مردم ایران، اتحاد و یکپارچگی خود را تقویت کنند تا اقتدار سابق خود را باز یابند.   
آقای ذاکری عنوان کرد: در کشور اسلامی افغانستان هم با وجود اینکه در بسیاری از مسایل، مردم خوب پیش رفته اند اما در برخی مسایل هم ناموفق بودند و از جمله جهاد مقدس مردم این کشور با اتحاد جماهیر شوروی سابق و متجاوز و نیز رژیم کمونیستی وقت، که پس از پیروزی به دلیل نبود رهبری واحد دچار مشکلات شد.
وی اضافه کرد: به هر صورت ملت مسلمان افغانستان می توانند اتحاد خود را بیش از پیش تقویت کنند و از نظام اسلامی موجود حمایت و آن را تقویت کنند، تا توطئه های گروه های مغرض و تکفیری مانند گذشته خنثی شود.

  پربازدید ترین