• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پنج تن در پیوند به قتل یک پولیس زن بازداشت شدند

پنج تن در پیوند به قتل یک پولیس زن بازداشت شدند

در پیوند به ترور یک افسر پولیس زن در فاریاب پنج نفر بازداشت شدند
پنج نفر در پیوند به ترور یک افسر پولیس زن در ولایت فاریاب از سوی پولیس این ولایت بازداشت شدند. مسوولان پولیس فاریاب می‌گویند که این پنج نفر متهم به دست داشتن در تیرباران خانم عزیزه افسر پولیس زن در این ولایت می‌باشند، که دو شب پیش شب هنگام در خانه‌اش تیر باران شده بود.
عبدالکریم یورش سخن‌گوی پولیس فاریاب به هشدار می‌گوید، نیروهای کشفی در پیوند به این رویداد، این پنج نفر را بازداشت کرده اند و امیدوار اند به زودی عامل اصلی این تیرباران و دلیل این رویداد مشخص گردد.
در حمله مسلحانه به خانه این بانو، یک پسر هشت ساله او نیز زخمی شده است.
آقای یورش می‌گوید، بازداشت شده‌گان شامل سه خانم و دو مرد می‌باشند و چهار تن از این افراد، افسران پولیس فاریاب و از جمله همکاران نزدیک خانم عزیزه هستند. فرد پنجم یک غیر نظامی است که گمان می‌رود، در این رویداد دخیل باشد.
پولیس فاریاب می‌گوید تحقیقات جدی از این افراد آغاز شده است و به زودی عامل این رویداد مشخص خواهد شد.
عزیزه 26 سال سن داشت و افسر بخش جنایی پولیس ولایت فاریاب بود. او دو شب قبل در ناحیه پنجم شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب، ساعت یک شب از سوی افراد مسلح ناشناس به رگبار بسته شد.
پیش از این نیز یک افسر پولیس دیگر در ولایت غور از سوی افراد مسلح ناشناس ترور شد اما تا هنوز عاملان آن حمله مشخص نشده است. حضور زنان در نیروهای امنیتی به ویژه در پولیس خیلی چشم گیر نیست. هر چند در سال‌های گذشته تلاش بسیار زیادی صورت گرفته است که زنان در پولیس جذب شوند، اما با آن هم هنوز مشکلاتی در این بخش وجود دارد و اتفاقاتِ از این دست می‌تواند، این روند را به شدت صدمه بزند.

  پربازدید ترین