• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انقلاب اسلامی؛ استکبارستیزی، حمایت از جبهه مقاومت و قدس شریف

 انقلاب اسلامی؛ استکبارستیزی، حمایت از جبهه مقاومت و قدس شریف

امروز جهان اسلام از زخم های کهنه ای که قدرت های استکباری بر پیکر امت اسلام وارد کرده اند رنج می برد و مهمتر از همه زخم کهنه مسئله فلسطین و استمرار اشغالگری رژیم صهیونیستی در منطقه است.

جبهه کفر و استکبار و صهیونیسم بیش ازهفتاد سال است که با غصب سرزمین فلسطین، آن را به پایگاهی برای ایجاد اخلال در امنیت کشورهای منطقه تبدیل کرده‌ است و داعش بوجود آمده بود تا این توطئه را تکمیل کند.

دنیای اسلام اما امروز می تواند مقابل کفر و استکبار بایستد و نظام اسلامی در ایران که به دنبال تحقق کامل شریعت اسلامی است، وسیله پیروزی بر دشمنان اسلام خواهد بود. امام خامنه‌ای در بیاناتی در دیدار مهمانان شرکت‌کننده در اجلاس «محبان اهل‌بیت (ع) و مسئله تکفیری‌ها » با تاکید براین ایستادگی خاطر نشان کردند: با وجود همه فشارها، با صراحت اعلام می کنیم جمهوری اسلامی در هر جایی که برای مقابله با کفر و استکبار، نیاز به حضور باشد، کمک خواهد کرد و در بیان این موضوع ملاحظه هیچ‌کس را نمی‌کنیم.

این بیانات رهبر معظم انقلاب حاوی نکات مهم و شاخص های خدشه ناپذیر از استکبار ستیزی ملت ایران است که ریشه در انقلاب اسلامی و ایستادگی مقابل نظام های سلطه گر دارد .«سردار سرلشکر محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه در ایران نیروهای مسلح با مسئولیت، اقتدار و بازدارندگی سازماندهی شده مسئولیت مهمی را در مقابله با تهدیدات وحفظ امنیت این مرز و بوم برعهده دارند،تاکید می کند :"جمهوری اسلامی ایران سردمدار نجات مردم منطقه از یوغ استکبار است و انقلاب اسلامی ایران به سوی آرمانها و اهداف خود با سرعت حرکت می کند.

"اکنون فتنه داعش از سر ملت های منطقه دور شده است اما ریشه های فتنه و کانون شرارت در منطقه یعنی غده سرطانی اسرائیل باقی است .با توجه به همین نکته اساسی است که رهبر معظم انقلاب تأکید می کنند : "روزی که فلسطین به مردم فلسطین برگردد، ضربه واقعی به کمر استکبار وارد خواهد شد و ما برای آن روز، تلاش خواهیم کرد.

"رهبر معظم انقلاب در دیدار میهمانان شرکت کننده در سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی نیز دفاع از فلسطین را وظیفه همه دانستند و تأکید کردند: "نباید تصور شود که مقابله با رژیم صهیونیستی فایده ای ندارد بلکه به اذن و لطف خداوند، مجاهدت ها در مقابل رژیم صهیونیستی به نتیجه خواهد رسید، همانگونه که جریان مقاومت نسبت به سالهای قبل، پیشرفت کرده است.

"این توجهات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله فلسطین ؛ از سوی رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته است. «اسماعیل هنیه» دراین نامه‌ نوشت : همه مردم پایدار فلسطین مواضع ثابت و ارزشمند جمهوری اسلامی در مسئله فلسطین و قدس و حمایت از مقاومت مردمی فلسطین با انواع کمک‌ها را، می‌ستایند.

در اندیشه انقلابی و آزادی‌بخش امام خمینی (ره)آزادی فلسطین یک اصل خدشه ناپذیر است. ایشان ماهیت صهیونیست‌ها را این چنین بیان می‌کنند:"اسرائیل با تبانی و هم‌فکری دولت‌های استعماری غرب و شرق زاییده شد و برای سرکوب و استعمار ملل اسلامی بوجود آمد و امروز از طرف همه استعمارگران حمایت و پشتیبانی می‌شود.

انگلیس و آمریکا با تقویت نظامی و سیاسی و با گذاشتن اسلحه‌های مرگبار در اختیار اسرائیل آن را به تجاوزات پی‌درپی علیه اعراب و مسلمین برمی‌انگیزانند.امام راحل همواره تاکید می کردند با اشغال فلسطین، لبنان، جولان و عقد قراردادهای صلح و سازش، تجاوزات صهیونیست‌ها، خاتمه نخواهد یافت، بلکه آنها به منظور تحقق اسرائیل بزرگ گام برمی‌دارند و خطرشان متوجه همه خاورمیانه و سرزمین‌های اسلامی است.

  پربازدید ترین