• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کودکان خیابانی هرات مورد سوء استفاده جنسی قرار میگیرند

کودکان خیابانی هرات مورد سوء استفاده جنسی قرار میگیرند

کودکان خیابانی در ولایت غربی هرات علاوه بر انجام کارهای شاقه از سوی افراد سودجو مورد سوء استفاده و آزار جنسی قرار میگیرند.
براساس گفته های مسئولین حقوق بشر در ولایت هرات علاوه بر سوء استفاده جنسی، شماری از کودکان توسط قاچاقچیان انسان  حتی به خارج از کشور نیز انتقال داده میشوند.
آریانیوز نوشت، عبدالقادر رحیمی، رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر هرات در این مورد گفت: “از طرف شب کودکان دختر در اماکن مزدحم دست به تکدی گری میزنند و گاها مورد سو استفاده جنسی قرار میگیرند که دراین میان از سوی دولت و سایر نهاد ها توجه چندانی صورت به آنان  صورت نمی گیرد.”
وی همچنان افزود: “یک نمونه ای داشتیم که اطفال بخاطر شتر سواری به کشورهای عربی برده شده بودند که دوباره به افغانستان برگشتانده شدند.”
از سوی هم فعالین مدنی دولت و نهادهای حامی کودکان را متهم به سهل انگاری در این مورد میکنند و هشدار میدهند که در صورت استمرار این وضعیت آینده کودکان خیابانی به سمت مهار ناشدنی خواهد رفت.
با این حال، مسئولان ریاست کار و امور اجتماعی هرات گفته اند که حدود 10 هزار کودک خیابانی در این ولایت وجود دارند و از سوی حکومت مرکزی بودجه ای برای رسیدگی به آنها در نظر گرفته نشده است.

  پربازدید ترین