• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عملیات استشهادی را تایید می کنم

عملیات استشهادی را تایید می کنم

شما می‌گویید انتحاری ولی ما می گوییم استشهادی؛ عملیات انتحاری عملیاتی است که کسی از زند‌گی خود بیزار شود و خودکشی کند ولی عملیات استشهادی، عملیاتی است که کشته شدن در آن صد در صد از روی یقین است.

گلبدین حکمتیار پس از ظاهر شدن در انظار عمومی و امضای موافقنامه صلح با حکومت وحدت ملی از ماه میزان سال 1395 تا حال مواردی را بیان می کند که هیچکدام با دستاوردهای 17 ساله نظام همخوانی ندارد، وی در نخستین سخنرانی های علنا به رسانه ها تاخت و در آخرین موارد خود را از کشتارهای جمعی کابل تبرعه و عاملان آن را نفرین کرد و اکنون در تازه ترین اظهارات عملیات های انتحاری را عملیات های استشهادی می خواند. این موارد روشن می کند که صلح با وی تنها روی کاغذ امضا شده است و رهبر حزب اسلامی به هیچ یک از دستاوردهای نظام باور ندارد.

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در گفتگو با آریانا درخصوص علت زیاد شدن ناامنی ها و حملات در شهرهای بزرگ و بخصوص پایتخت گفت: وقتی داخل نظام اختلافات تشدید شود و افراد یکدیگر را تهدید کنند طبعا که ناامنی ها و انفجارها نیز بیشتر شود.

حکمتیار بیان کرد: منظور تنها اختلافات کابل و بلخ نیست و در مجموع از اختلافات موجود در نظام و حکومت صحبت می کنم که موارد آن بی شمار است؛اختلافات خیلی بیشتر از حوادثی است که در رسانه ها منعکس می شود.

رهبر حزب اسلامی تصریح کرد: در این اواخر اختلافات میان زمامداران حکومت وحدت ملی به اوج رسید و توام با این مورد، دامنه حملات نیز فراتر شد و این نشان می دهد که باید کسانی در داخل نظام باشند که در عقب انفجارها با مهاجمان همکاری می کنند، آنها را به هدف می رسانند یا برای آنها هدف تعیین می کنند.

وی، از ستون پنجم در نظام نامی نمی برد اما اظهار می کند: حلقات نیرومندی در داخل حکومت، اداره، نظام و نیروهای امنیتی وجود دارد که با موترهای شیشه سیاه شان وسایل و افراد را انتقال می دهند؛ بدون حمایت این دست افراد، هرگز هیچ مخالف مسلحی قادر نیست در شهرها عملیات های بزرگ مانند حملات بر کانتینانتال، قول اردوی 209 شاهین در بلخ، 400 بستر و پارلمان را انجام دهد.

حکمتیار افزود: نمی خواهم طرف ها را مشخص کنم اما دلایل قانع کننده دارم که نشان می دهد حلقاتی در اداره حکومت وحدت ملی مهاجمان را حمایت می کنند. نیروهای امنیتی باید خودشان این افراد را پیدا کنند؛ چنانکه خود وزیر داخله نیز اعتراف کرد که در نیروهای امنیتی کسانی هستند در رابطه با حملات با مخالفین همکاری می کنند.

رهبر حزب اسلامی، با اشاره به ناکامی های حکومت وحدت ملی تاکید کرد که نظام به تجدید نظر عمیق در رابطه با ترکیب حکومت، ترکیب نیروهای امنیتی، سیاست های جنگی و سیاسی نیاز دارد.

وی، درباره اینکه چرا با پیوستن حزب اسلامی به حکومت، تغییری در اوضاع امنیتی نیامده گفت: برای اینکه مشکلات کشور حل شود و راه برای صلح باز شود به حکومت اعتماد کرده و بخاطر ملت خود با نظام صلح کردیم به این امید که اینها حاضر باشند سیاست های اصلاح یا تجدید نظر کنند اما ما فقط به کابل آمده ایم.

حکمتیار بیان کرد: اکنون جنگ بین حزب با نیروهای دولت فروکش کرده و مجاهدین ما با نظام در جنگ نیستند و سلاح زمین گذاشته اند اما اینکه چرا در وضعیت امنیتی تغییر نیامده بخاطر این است که این نظام هنوز همان نظام قبل از معاهده حزب با دولت است.

رهبر حزب اسلامی اضافه کرد: در این نظام نه تنها هیچ تغیر مثبتی نیامده که حزب اسلامی در هیچ بخش آن بشمول نیروهای امنیتی، تشکیلات سیاسی و اداری و سیاسی حضور ندارد؛ اگر دولت از نیروهای بالقوه حزب در رابطه با تامین امنیت استفاده می کرد در آن صورت اعتراض به حزب بجا می بود اما وقتی کسی تحمل نیروهای حزب اسلامی را درنظام ندارد و از حضور آنان بیم دارد، جای شکایت نیست.

وی، درخصوص جنگ های حزب اسلامی بیان کرد: ما 15 سال با نیروهای ناتو جنگیدیم و موضع حزب این بود که هیچ حمله ای بر نیروهای افغان صورت نگیرد و هدف تنها بیگانگان باشد و تنها در صورتیکه مجبور شویم بر نیروهای دولتی عملیات می کنیم.

رهبر حزب اسلامی در این مورد عملیات های انتحاری را عملیات استشهادی خواند و تصریح کرد: شما می‌گویید انتحاری ولی ما می گوییم استشهادی؛ عملیات انتحاری عملیاتی است که کسی از زند‌گی خود بیزار شود و خودکشی کند پس انتحار یعنی خودکشی ولی عملیات استشهادی، عملیاتی است که کشته شدن در آن صد در صد از روی یقین است و برای اهداف بزرگ و مقدس است و قطعا ما از آن حمایت می کنیم.

حکمتیار افزود: عملیات استشهادی توجیح دارد و وقتی کشور اشغال شده باشد و کسی در برابر شما و ملت شما سلاح کشیده باشد باید از آنها انتقام گرفت مشروط بر اینکه در جریان آن به هیچ فرد غیر محارب، چه کافر و چه مسلمان صدمه نرسد.

  پربازدید ترین