• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

روحانی رئیس جمهور ایران: شاهد شکست آمریکا در یک سال گذشته بودیم (+قطعنامه پایانی)

روحانی رئیس جمهور ایران: شاهد شکست آمریکا در یک سال گذشته بودیم (+قطعنامه پایانی)

 حسن روحانی رییس جمهوری ایران در مراسم راهپیمایی 22 دلو گفت: امسال وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می شویم، سال آینده که سال چهلم  است باید به معنای واقعی کلمه سال بلوغ این انقلاب باشد.

رییس جمهور ایران امروز یک شنبه 22 دلو در سخنانی در مراسم گرامی داشت از سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران خاطرنشان کرد: کمک ما به مردم عراق و سوریه به ثمر نشست و ملت های این منطقه از شر تروریست ها نجات پیدا کردند.

دکتر روحانی تأکید کرد که ایران نگذاشت توطئه گران در منطقه به دنبال تجزیه کشورها باشند. توطئه گران می خواستند عراق را دو شقه کنند و ناآرامی های طولانی را در لبنان به وجود بیاورند.

وی تصریح کرد که ایران در مذاکرات چندجانبه برای صلح و ثبات منطقه موفقیت های فراوانی داشته و تأکید کرد که راه حل منطقه، راه حل سیاسی است.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد که شاهد شکست آمریکا در یک سال گذشته بوده اند. به گفته وی، آمریکایی ها می خواستند در امور داخلی این کشور مداخله کنند، اما مردم ایران جواب رد به آن ها داده و توطئه آمریکایی ها را خنثی کردند.

وی با اشاره به مسأله توافق هسته ای ایران کشور و کارشکنی های امریکا گفت، در مساله برجام(توافق هسته ای) آمریکا چند نوبت برای از بین بردن این توافق مهم و منطقه ای تلاش کرد، اما تا امروز ناموفق بوده است.

رییس جمهور ایران تصریح کرد که ملت ایران تا زمانی به تعهد خود در برجام پایبند است که طرف مقابل پایبند باشد و اگر بخواهند از پیمانی خارج شوند، ضرر آن را به زودی خواهند دید.

وی در عین حال با اشاره به مساله فلسطین گفت که آمریکا می خواست برای فلسطین و منطقه توطئه کند و پایتخت خود را به قدس منتقل نماید، اما جهان، نه تنها کشورهای اسلامی، بلکه به جز چند کشور، همه کشورها با این توطئه آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل مخالفت کردند.

دکتر حسن روحانی در بخش مسائل داخلی ایران با بیان این که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) زمانی به پیروزی رسید که همه با هم بودند، به ضرورت وحدت و اتحاد مردم ایران تأکید کرد و خاطرنشان کرد که بزرگترین میراث امام خمینی(ره) قانون اساسی ایران است و هرکس به این قانون احترام داشته باشد، از تمام اقوام، مذاهب و ادیان الهی، انقلابی است و باید به او احترام گذاشته شود.

وی تصریح کرد که سال آینده، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و مردم ایران باید اتحاد ملی بیشتری را به نمایش بگذارند.

دکتر حسن روحانی در حالی در میدان آزادی شهر تهران سخن گفت که صدها هزار تن از مردم این شهر پس از شرکت در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از مسیرهای مختلف، خود را به این میدان رسانده و یک تجمع بزرگ و باشکوه را برگزار کردند.

این مردم با در دست داشتن نوشته هایی، فریاد مرگ بر امریکا و مرگ بر صهیونیست سر دادند و خشم و انزجار خود را از سیاست های جهانی امریکا، انگلیس، رژیم سعودی و صهیونیسم نسبت به این کشور، کشورهای منطقه و جهان و به خصوص فلسطین ابراز داشتند.

این تجمع میلیونی در تهران و همچنین در تمام شهرهای ایران، پس از اغتشاشات اخیر در برخی شهرهای ایران و سوءاستفاده برخی کشورها از آن، بار دیگر بر حمایت گسترده و بی مثال مردم ایران از انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی، ولی فقیه و رهبر(امام خامنه ای) مقتدر و آگاه و دولت این کشور مهر تأیید گذاشت.

پیش از این امام خامنه ای(دام ظله العالی)، سران نظام و آیات عظام از مردم ایران خواسته بودند که حضور پرشورتر و متفاوت تری را در 22 دلو امسال داشته و مشت محکمی بر دهان دشمنان و بدخواهان این نظام و انقلاب اسلامی بکوبند.

قطعنامه پایانی راهپیمایی سراسری مردم ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
در قطعنامه پایانی این راهپیمایی آمده است که "حمد و ثنای بی پایان پروردگار بزرگی را سزاست که ملت شریف و حق‌جوی ایران را کرامت بخشید تا در سایه نعمت اسلام و ولایت، تحت رهبری داهیانه و الهی حضرت امام خمینی(رضوان‌الله تعالی علیه) و ولی امر مسلمانان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) در عصر جاهلیت مدرن، منادی احیای ارزش های والای الهی و اخلاقی شود".

در ادامه این بیانیه آمده است: "اینک در این لحظات آکنده از شور و نشاط و حماسه که قلب میلیون ها انسان آزاده مملو از سرور سی و نهمین سالگرد سراسر نور و افتخار پیروزی انقلاب اسلامی است و پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی ایران در اوج قله های سربلندی و افتخار، بیش از هر زمان دیگری به عنوان الگوی نجات بخش جامعه بشری، مایه مباهات مسلمانان و مستضعفان جهان شده است، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی باشکوه، سراسری و دشمن‌شکن یوم‌الله 22 بهمن که مزین و آراسته به نام سیده نساء العالمین حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است، مواضع خویش را با بانگ رسای توحیدی 'الله اکبر' و 'خامنه‌ای رهبر' به جهانیان اعلام می‌داریم".

در بند اول این قطعنامه آمده است که "ضمن تجدید میثاق و بیعت خلل ناپذیر با آرمان‌های بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انقلابی گری و تبعیت همه جانبه از رهنمودها و منویات رهبر انقلاب اسلامی(امام خامنه ای مدظله العالی) را زمینه ساز نشر و بسط ارزش های معنوی انقلاب اسلامی دانسته و بر التزام عملی به اصل الهی و مترقی ولایت فقیه به عنوان میراث جاویدان معمار کبیر انقلاب اسلامی تأکید می کنیم".

در بند دوم این قطعنامه، راهپیمایان- بار دیگر پشتیبانی قاطع خود را از موفقیت های جوانان مومن و متخصص ایران به خصوص در عرصه علم و فناوری و صنایع بازدارنده دفاعی و موشکی اعلام داشته و ضمن حمایت از دستاوردهای ارزشی و معنوی نظام اسلامی، بر تداوم عزم جدی مسوولان این کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تکامل مسیر پرفروغ انقلاب اسلامی تأکید کرده اند.

راهپیمایان در بند سوم قطعنامه خود، با تاکید بر لزوم تأمین زندگی کریمانه مردم و مقابله با موج نفوذ و رخنه دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای، از همه دستگاه ها به خصوص دولت ایران خواسته اند با مسوولیت پذیری برای بهبود شرایط اقتصادی این کشور و پاسخگویی صادقانه به مطالبات برحق مردم، تأمین اشتغال و معیشت و رفاه مردم را در اولویت قرار دهند.

و اما در بعد بین المللی، در بند چهارم قطعنامه پایانی راهپیمایی گسترده 22 بهمن آمده است: "امریکای جنایتکار را همچنان دشمن شماره یک خود دانسته و ضمن ابراز خشم و نفرت از بدعهدی های شیطان بزرگ در نقض مفاد توافقنامه هسته‌ای و محکوم کردن مواضع خصمانه برخی مقام های ارشد اروپایی در همراهی با سیاست های سلطه طلبانه شیطان بزرگ، از همه مسوولان و دست اندرکاران نظام اسلامی می خواهیم با اتخاذ مواضع قاطعانه نسبت به استیفای کامل حقوق و منافع ملی و مقابله به مثل موثر با تحریم ها و اقدامات خرابکارانه نظام سلطه و ایادی آن، شجاعانه اقدام کنند".

راهپیمایان در بند پنجم قطعنامه، بار دیگر حمایت همه جانبه خود را از وحدت و اتحاد جهان اسلام و همچنین جنبش ها و حرکت های اسلامی و آزادی‌بخش، خاصه فلسطین و محور مقاومت اعلام داشته و با‌ تأکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی کشورهای اسلامی، طرح رذیلانه سردمداران کفرپیشه آمریکای جنایتکار در رسمیت بخشیدن به نقشه شوم انتقال پایتخت رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی به بیت المقدس و همچنین جنایات وحشیانه رژیم قبیله ای آل سعود و هم پیمانان آن در یمن و بحرین را به شدت محکوم کردند.

مردم ایران در بند ششم قطعنامه راهپیمایی 22 بهمن، ضمن هشدار درباره پذیرش تعهدات و معاهداتی که زمینه ساز نفوذ دشمنان و تحدید قدرت و کاهش میزان اثرگذاری نظام در سطح منطقه و جهان است، از متولیان امر(در ایران) می خواهیم با سرلوحه قرار دادن عدالت و رفع زمینه های بروز معضلات اجتماعی، افزایش اعتماد سیاسی، تحکیم بنیاد خانواده و جلوگیری از تبدیل شدن مساله حجاب به ابزاری سیاسی، دشمنان مردم و انقلاب را در رسیدن به اهداف شیطانی خود با شکست مواجه سازند.

راهپیمایان در بند آخر قطعنامه، بر تکریم مقام شهدای والامقام انقلاب اسلامی و ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان را وظیفه دائمی امت شهیدپرور دانسته و از مسوولان ایران خواسته اند در رفع موانع تعالی مادی و معنوی و حاکم ساختن فرهنگ ایثار و شهادت، از هیچ تلاشی دریغ کنند.

  پربازدید ترین