• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نفوس پشتون ها در کشور یک سوم جمعیت است

تردیدی نیست که پاکستان سال های سال است که در پی تفرقه افکنی و نفاق افکنی و زهرپاشی در میان اقوام بردار در کشور ما است و در این راستا از هیچ ترفندی روگردان نیست.
چنین بر می آید که یکی از وظایفی که پاکستان در برابر حکمتیار گذاشته است همانا فراخ ساختن شکاف ها و گسست های زبانی و تباری در کشور می باشد چندی پیش او اظهار داشت که سهم پشتون ها در دولت و ساختارهای نظامی پنج درصد است‌ این در حالی است که بر اساس آمارهای ملل متحد اقوام پشتون 65 درصد نفوس افغانستان را تشکیل می دهند.
در این اظهارات حکمتیار آشکار دیده می شود که او در پی چاق کردن فتنه تنش های قومی و برانگیختن جوانان احساسی است بی چون و چرا حکمتیار آشکارا دروغ می بافد برعکس فرموده وی سهم پشتون ها در رهبری دولت در حدود 65 درصد است.
ادعای اکثریت 65 درصدی هم دروغ محض است سازمان ملل هیچگاه چنین آماری را نشر نکرده است. اگر کرده است، دا گز و دا میدان لطف بفرمایند سند ارایه کنید حقیقت این است که در کشور هیچگاه آمار دقیق گرفته نشده است. ادعای اکثریت تنها جعل و تحریف حقایق است برای توجیه عدم مشروعیت غصب قدرت سیاسی در غیر آن نفوس پشتون ها در کشور به گونه تقریبی در حدود یک سوم جمعیت است.

  پربازدید ترین