• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بازی داعش یک نوع اغفالگری از جانب آمریکا است

همه بر این باور هستند که حالا آمریکا داعش را از سوریه و عراق بر می گرداند به طرف افغانستان و آن را سرازیر به طرف حیات خلوت روسیه می کند.
توریالی غیاثی آگاه مسایل سیاسی گفت: درمورد هدف آمریکا از تولید داعش و سپس حمله بر داعش گفت: همه بر این باور هستند که حالا آمریکا داعش را از سوریه و عراق بر می گرداند به طرف افغانستان و آن را سرازیر به طرف حیات خلوت روسیه می کند. در این هم شکی نیست که جنجگویان این کشورها، کشورهای اسلامی که در این کشورها سرکوب شدند و زیر عنوان طالبان و القاعده و هر چیز دیگری در افغانستان هستند و در این شکی نیست و افغانستان شاهد این است که به ده ها نفر از اینها را اسیر داشتند در دوران مقاومت که در برابر ما می جنگیدند.
وی افزود: مهم این است که بازی که تازه آمده یک نوع بازی اغفال گری از طرف آمریکا است. به این معنا که وقتی به این اندازه مساله را پیش می برند که گویا داعش و همه اینها را آمریکا به افغانستان آورده تا منافع ایران را به خطر بیندازد و منافع آسیای میانه و روسیه و چین را در این منطقه به خطر بیندازد در عین حال در بطن این جنبشی به نام داعش مخالفان و جنگجویان چچنی و همه اینها هستند.
غیاثی گفت: اینجا یک نوع تناقض بوجود می آید که ما می گوییم آمریکا داعش را در نقاط مختلف افغانستان مخصوصا شمال مستقر ساخته است. حالا آمده است و با حملات هوایی آنها را سرکوب می کند. این اوضاع نشان می دهد که هدف ناامنی افغانستان است.

  پربازدید ترین