• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شمارش معکوس پایان دوره حکومت وحدت ملی آغاز شد

شمارش معکوس پایان دوره حکومت وحدت ملی آغاز شد

جمعی از فعالین مدنی و سیاسی در کابل می گویند که تنها 100 روز دیگر به پایان دوره حکومت وحدت ملی باقی مانده و این زمان کمی برای انتقال قدرت است و حکومت باید هر چه سریعتر زمینه انتقال قدرت را فراهم سازد.
به گفته این فعالین حکومت وحدت ملی باید به احترام قانونی اساسی زمینه انتقال قدرت را در زودترین فرصت فراهم کند.
به گزارش خبرنگار افغان ایرکا در کابل هارون معترف مسئول جنبش گذار افغانستان می گوید که شمارش معکوس 100 روز پایان حکومت وحدت ملی بر اساس قانون اساسی از امروز 23 دلو آغاز شده و جنبش گذار همراه با رسانه ها، شخصیت ها و نهاد های حقوقی و احزاب سیاسی از امروز به بعد هر روز تاریخ ختم دوره کاری را به حکومت وحدت ملی تذکر خواهند کرد.
معترف گفته است که این تصمیم بر اساس نشست های متعددی که جنبش گذار با احزاب، تشکل های مردمی و نهاد های حقوقی داشته است گرفته شده.
معترف از رهبران حکومت وحدت ملی خواست تا به قانون اساسی کشور احترام گذاشته و زمینه انتقال قدرت را در تاریخ معین شده فراهم کنند.
به گفته این فعال سیاسی افغانستان در خرداد ماه سال جاری دوره پنج ساله حکومت به پایان می رسد.
جنبش گذار ضمن اینکه بنای حکومت وحدت ملی را امری خارج از  قانون اساسی و بر اساس یک انتخابات شکست خورده دانسته و هشدار داد که اگر رهبران حکومت وحدت ملی بخواهد این بار هم مانند گذشته قانون را زیر پا بگذارند با واکنش مردم روبرو خواهند شد.

  پربازدید ترین