• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نشست مشترک رییسان ستاد ارتش چهار کشور در کابل برگزار شد

 نشست مشترک رییسان ستاد ارتش چهار کشور در کابل برگزار شد

وزارت دفاع ملی میگوید که رییسان ارتش کشورهای منطقه در نشست کابل در مورد مبارزه با هراس افگنی و مواد مخدر رایزنی کردند.
در این نشست به شمول فرمانده ماموریت حمایت، رییسان ستاد ارتش، پاکستان، افغانستان، قزاقستان، ازبکستان و تاجکستان حضور داشتند.
در حالیکه ارتش افغانستان مدعی است که همواره در مبازره با هراس افگنی راست بوده است؛ از این رو درخواستی را برای طرف های دیگر مطرح می کند.
دولت وزیری، سخنگوی وزرات دفاع ملی گفت: “این پاکستان است که از تروریستان  حمایت می کند. امید ما از کشور هایی که در این جلسه اشتراک کرده اند، این است که موضع مشترک بگیرند و بالای پا کستان فشار وارد کنند که تروریستان را حمایت نکند.”
ظاهرن حکومت افغانستان صداقت پاکستان را با بگو مگو هایشان خوب آزموده است، حالا کابل به این باور است که افراط گرایی و حمایت از هراس افگنی جزء جدایی ناپذیر سیاست خارجی اسلام آباد شده است.
تمنا فرامرز، رییس دفتر مطالعات استراتیژیک وزارت امور خارجه بیان کرد: “تا هنگامی که چنین سیاست در پاکستان باشد. امکان ندارد که پاکستان را به عنوان یک شریک صادق در مبارزه با افراط گرایی داشته باشیم. پاکستانی ها حافظان رویکرد افراط گرایی در منطقه است.”
انتظار سیاسیون همواره این بوده است که پاکستان رویکردش در امر مبارزه با هراس افگنی از هسته تغییر بدهد.
علم ایزدیار، معاون  نخست مجلس سنا اضافه کرد: “متسفانه پاکستان هنوز تجدید نظر و بازنگری در سیاست خود نکرده و هنوز از تروریزم به عنوان ابزار استفاده می کند که این روی کرد باید تغییر کند.”
به تازگی برنامه عملیاتی میان کابل و اسلام آباد قبل از ایجاد در زمان گفتکو به هم خورد؛  در آن مسوولیت سنگین پیکار با هراس افگنی و از میان بردن لانه های امن هراس افگن از آن سوی دیورند به دوش اسلام آباد بود.  

  پربازدید ترین