• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

بی علامت ترین سرطان بدن را بشناسید

بی علامت ترین سرطان بدن را بشناسید

یکی از بی علائم ترین سرطان های بدن سرطان پروستات است که اگر ما دنبال کشف آن نباشیم شاید تا زمانی که منتشر نشده است هیچ علامتی نداشته باشد.
یک اورولوژیست با بیان اینکه سرطان پروستات یکی از بی علامت‌ترین سرطان‌های بدن است درخصوص نشانه‌های این بیماری توضیحاتی را ارائه داد.
حسن کرمی متخصص اورولوژی در خصوص سرطان پروستات توضیح داد: یکی از بی علائم ترین سرطان های بدن سرطان پروستات است که اگر ما دنبال کشف آن نباشیم شاید تا زمانی که منتشر نشده است هیچ علامتی نداشته باشد.
وی افزود: بر خلاف بزرگی پروستات که باعث فشار به گردن مثانه شده و خود را با علائمی از قبیل کاهش سرعت پرش ادرار، باریک شدن ادرار، قطره قطره آمدن ادرار، دو شاخه شدن ادرار، باقی ماندن ادرار در مثانه و عدم تخلیه کامل مثانه نشان می‌دهد.
کرمی با بیان اینکه سرطان پروستات به علت اینکه در 70 درصد مواقع از قسمت محیطی پروستات شروع می شود اغلب هیچ علامت و نشانه ای ندارد عنوان کرد: در بعضی از موارد بزرگی خوش خیم و سرطان پروستات، همزمان در بیمار ایجاد می شوند که چنین بیمارانی خوش شانس هستند زیرا به علت اختلالات تخلیه ادرار بررسی می شوند و سرطان پروستات آنها در مراحل زودتر تشخیص داده می‌شود.

  پربازدید ترین