• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بساط «بچه بازی» در دفتر فرمانده پولیس ینگی قلعه ی تخار

بساط «بچه بازی» در دفتر فرمانده پولیس ینگی قلعه ی تخار

عبدالمناف فیضی، ولسوال ولسوالی ینگی‌قلعه‌ی ولایت تخار می‌گوید، عبدالقدوس که به‌تازگی به فرماندهی پولیس این ولسوالی برگزیده شده است، تنها در پیش‌برد مسؤولیت‌هایش ناتوان نیست، بلکه متهم به «بچه‌بازی» نیز هست.
فیضی می‌گوید، هنگامی‌که عبدالقدوس مدیر جنایی این ولسوالی بود، در دفتر کارش بساط قمار و بچه‌بازی راه می‌انداخت.

در تصاویری که از دفتر کار آقای قدوس به دست رسیده، دمبوره‌یی مشاهده می‌شود که غالبا در محافل بچه‌بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ولسوال ینگی‌قلعه می‌گوید، در جریان دو هفته‌یی که از حضور عبدالقدوس به‌عنوان فرمانده پولیس می‌گذرد، چندین بار در دفترش محفل بچه‌بازی برگزار شده است.

عبدالمناف فیضی، ولسوال ینگی‌قلعه و ملک تاتار فرمانده خیزش‌های مردمی در آن ولسوالی می‌گویند که با تقرر عبدالقدوس به‌عنوان فرمانده پولیس ولسوالی ینگی‌قلعه، این ولسوالی به کام طالبان سقوط خواهد کرد؛ زیرا آقای قدوس توانایی تأمین امنیت این ولسوالی را ندارد. بنابراین، مردم از تقرر ایشان ناراض‌اند و در ادامه، دست به اعتراض خواهند زد.

در نامه‌یی که از سوی اداره‌ی محلی ینگی‌قعله به حکومت محلی ولایت تخار فرستاده شده و نسخه‌یی از آن در اختیار سلام‌وطندار قرار گرفته است، تأکید شده که عبدالقدوس عاجز از تأمین امنیت این ولسوالی است.

اما عبدالقدوس خود در گفت‌وگو با سلام‌وطندار می‌گوید که همه‌ی این موارد اتهام‌هایی است که مخالفانش بر او وارد می‌کنند. او می‌افزاید، از طریق یک رقابت آزاد به‌عنوان فرمانده پولیس ولسوالی ینگی‌قلعه برگزیده شده و نیز موفق به انجام تمام مسؤولیت‌هایش خواهد بود

  پربازدید ترین