• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تاریخ تحمیل نمودن فرمان های دیکتاتورمنشانه گذشته است

افغانستان امروزی دیگر در دوره‌ عبدالرحمان، نادر و امین قرار ندارد که از مرکز امر و نهی صورت بگیرد و هرچه به اصطلاح (سر لشکر قوای مسلح) از کابل تصمیم بگیرد و بر مردم در هر کجا تحمیل نمایند اینجا مردم قربانی‌ های زیادی داده‌ اند و چندین دهه مبارزه صورت گرفته تا دوره‌ی زورگویی، اختناق و دیکتاتوری درهم بشکند.
زمان آن گذشته است که پادشاه توپ و تانک دولتی را علیه مردم نشانه می‌ گرفت و فرمانروایی می‌ کرد مردم هزاران قربانی داده‌ اند تا آزادی، برابری و شهروندمحوری را به‌وجود آوردند. تنها نسخه‌ ای که قابل تطبیق است دموکراسی و مردم‌ سالاری است و باید سیاست ورزی و تصمیمگیری‌ ها در جهت خواست و اراده‌ی مردم صورت گیرد و بس.
اشرف‌ غنی و دار و دسته‌ اش به‌ یاد داشته باشند که مردم حافظه‌ی تاریخی‌ شان‌ را از دست نداده‌ اند. مشوره‌ی من به غنی و همباوران اش این است که دچار توهم نگردند و خود را نه داوودخان فکر کنند نه حفیظ‌ الله امین شما اشرف‌ غنی هستید و رییس توافقی حکومت وحدت ملی که 92 روز از ماموریت‌ تان باقی مانده است.
جایی که شما (غنی) امروز نشسته‌ اید و ادای زعامت در می‌ آورید محصول جانبازی و قهرمانی هزاران مبارزی است که به پادشاهی‌ ها و حکومت‌ های قومی و خانوادگی نه گفتند. آزادی بیان، مردم‌سالاری و حق داشتن حاکمیت مردمی ابزار دست شما و طعمه سیاست‌ بازی قومی و گروهی نیست بلکه ارزش‌ هایی است که به خون دل کمایی گردیده.
سیاست تحمیل خواسته‌ های فاشیستی و تمامیت‌ خواهانه به وسیله سر نیزه دیگر کارایی و مقبولیت ندارد تنها اراده‌ی مردم معیار برای تعیین سرنوشت است.

  پربازدید ترین