• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خواهر رهبر کوریای شمالی دیدار با هیئت امریکایی را رد کرد

خواهر رهبر کوریای شمالی دیدار با هیئت امریکایی را رد کرد

مقامات آمریکایی مدعی شدند مقامات کوریای شمالی که قرار بود با معاون رئیس‌جمهور آمریکا در کوریای جنوبی دیدار کنند، در آخرین لحظات، این دیدار را لغو کردند.
مقامات آمریکا روز سه شنبه اعلام کردند مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، که این ماه برای برگزاری بازیهای المپیک زمستانی در کوریای جنوبی حضور داشت، قرار بود در حاشیه این بازی‌ها با مقامات کوریای شمالی از جمله خواهر کیم جونگ اون دیدار کند، اما مقامات این کشور در آخرین لحظات این دیدار را لغو کردند.
رئیس دفتر پنس در بیانیه‌ای مدعی شد مقامات کوریای شمالی به امید آنکه معاون رئیس جمهور آمریکا مواضع خود را نرم‌تر کند به دنبال ترتیب این دیدار بودند، اما از این گام جهانی برای تبلیغ خود در طول بازی‌های المپیک صرفنظر کردند.
یک مقام آمریکایی نیز اعلام کرد طبق برنامه قرار بود معاون ترامپ با کیم یو جونگ، خواهر رهبر کوریای شمالی و کیم یونگ نام، رئیس کل مجمع عالی خلق کوریای شمالی دیدار کند، اما مقامات کوریای شمالی دیدار 10 فبروری را دو ساعت پیش از آغاز آن، لغو کردند.
این دیدار قرار بود اولین ملاقات مقامات ارشد دو کشور پس از ماه‌ها تنش میان ترامپ و کیم جونگ اون بر سر برنامه‌ی موشکی و هسته‌ای کوریای شمالی باشد.
ترامپ تاکید کرده بود تا زمانی که کوریای شمالی با خلع سلاح کامل هسته‌ای خود موافقت نکند، ما از هیچ کدام از مواضع خود کوتاه نخواهیم آمد.

  پربازدید ترین