• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

قبول بورسیه های پاکستان اشتباه بزرگی بود

قبول بورسیه های پاکستان اشتباه بزرگی بود

دولت افغانستان در رابطه به کمک های بورسیه پاکستان به محصلین افغانستان اشتباه بزرگی را مرتکب می شود.

در حالیکه ما آلت دست چندین قدرت شده ایم و هر یک به بهانه دست دوستی از عقب ما را می‌ فشارد باید هوشیار و بیدار باشیم. هندوستان و پاکستان به مثابه دشمن همدیگر و با اخذ منافع خویش در افغانستان هر دو سالانه بیش از حد بورسیه های تحصیلی را به افغانستان اعطا می کنند اما دولت از امکانات ناچیزی که این دو کشور به محصلین در اختیار گذاشته اند بی خبر است و جوان افغان در هرجا و در هر کشور خوار و ذلیل است.

فرهنگ ها و اندیشه های سیاسی بالای محصلینی که در این دو کشور درس می خوانند بسیار تاثیر گذار است در صورتیکه می دانیم هر دو در تقابل هم قرار دارند و منافع خویش را در افغانستان می جویند این بهتر است که به نیت دوستی با یکی از این کشورها قراردادهای بین المللی داشته باشیم و من نسبت به پاکستان، هندوستان را ترجیح دهیم.

افغانستان از چندین سالی که در این حالت بغرنج واقع شده است همه از سبب تعرضات و دشمنی های درونی دانشگاه ها با افکار چپی و راستی آغار یافته است که تا امروز کشور در آتش افکار چپی و راستی می سوزد.

در گذشته نیز محصلین افغان به روسیه و آمریکا جهت تحصیل فرستاده شدند که دیدیم همانها به قدرت رسیدند و با تنوع آیدیالیستی افغانستان را پارچه پارچه کردند حالا دولت باید از تجربیات گذشته بیاموزد و نگذارد که آیدیای پاکستانی و هندوستانی در آینده بالای کشور تاثیرگذار باشد‌.

  پربازدید ترین