• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سازمان شفافیت بین المللی افغانستان را چهارمین کشور فاسد در جهان دانست

سازمان شفافیت بین المللی افغانستان را چهارمین کشور فاسد در جهان دانست

سازمان شفافیت بین‌المللی در تازه‌ترین گزارشش از وضعیت فساد در سراسر جهان، افغانستان را چهارمین کشور فاسد دانسته‌‎است.
سازمان شفافیت بین‌المللی  در تازه‌ترین گزارشش که از سوی رسانه‌ها به نشر رسیده، گفته که شاخص‌های فساد را در 180 کشور جهان بررسی کرده که افغانستان در این میان، مقام 177 و یا چهارم را اخذ کرده‌است.
به اساس گزارش، سوریه، سودان جنوبی و سومالیا از جمله کشورهای‌های است که پس از افغانستان، مقام‌های اول، دوم و سوم کشورهای فاسد را در جهان کسب کرده‌اند.
از سوی هم، در گزارش آمده که کشورهای همسایۀ افغانستان، ترکمنستان مقام 13ام، تاجیکستان مقام 19ام، اوزبیکستان مقام 23ام، ایران مقام 40ام و پاکستان مقام 64ام را در میان کشور های فاسد به دست آورده اند.
گفتنی‌ست که نیوزلند و دنمارک از جمله کشورهای‌ هستند که در سال 2017 میلادی، در امر مبارزه با فساد اداری جای‌گاۀ نخست و دوم را اخذ کرده‌اند.
این درحالی‌ست که افغانستان در سال 2013 میلادی از سوی همین سازمان، دومین کشور فساد در بین 180 کشور جهان شناخته شده بود.
قابل یادآوری‌ست که افغانستان درحالی چهارمین کشور فاسد در جهان شناخته می‌شود که هم‌واره حکومت وحدت ملی به ریشه‌کن نمودن فساداداری در اداره‌های حکومتی تاکید کرده‌است.
به اساس گزارش‌های بین‎‌المللی، دولت وحدت ملی در جریان سه سال گذشته توانسته کارهای خوبی را در بخش مبارزه با فساد اداری انجام دهند که از جمله می‌توان ایجاد مرکز قضایی و عدلی مبارزه با فساداداری را نام برد و تا هنوز ده‌ها مقام ارشد حکومتی در آن محاکمه شده‌اند.
تا هنوز حکومت افغانستان در مورد گزارش تازه نشر شدۀ سازمان شفافیت بین‌امللی، واکنش نشان نه داده‌است.

  پربازدید ترین