• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دهمین گروه پناهجویان افغانستانی از آلمان اخراج و به کشور بازگشتند

دهمین گروه پناهجویان افغانستانی از آلمان اخراج و به کشور بازگشتند

14 پناهجوی افغانستان در آلمان که متهم به جرایم جنایی بودند با وجود اعتراضات همزمان در آنکشور، دیروز چهارشنبه به کابل رسیدند.
بربنیاد گزارش دویچ ویله، ابتدا فهرست برگشت شونده گان به 58 تن تهیه شده بود اما سپس 14 تن به کابل برگشتانده شدند.
ویب سایت وزارت داخله آلمان در پرونده‌های این پناهجویان، شش تن شانرا مجرم، سه تن شانرا دزد و یک تن شانرا خطرناک معرفی کرده است.
همزمان با این اقدام آلمان٬ نزدیک به 200 تن در یکی از چهارراه های شهر مونیخ آلمان در اعتراض به اخراج پناهجویان از آلمان به جاده ها ریخته و مخالفت شان را ابراز کردند.
این پناهجویان در حالی به کشور بازگشتند که دولت آلمان به ویژه مقام های مربوط در شهر مونیخ در مورد وضعیت امنیتی افغانستان کدام ارزیابی تازه ارایه نکرده اند.
برخی نهادهای حقوق بشری و رسمی در آلمان وضعیت امنیتی در افغانستان را نامناسب برای برگشتاندن پناهجویان می دانند اما دولت آلمان ادعا دارد که آنان بخاطر امنیت شهروندان شان تنها پناهجویانی را باز می گردانند که مرتکب قانون شکنی و جرم می‌شوند.
این دهمین گروه از پناهجویان افغانستان در آلمان است که از سال 2016 به اینسو آلمان اخراج می‌کند.
بربنیاد گزارش دویچه ویله ، اداره محلی ایالت باوریای آلمان که مرکز آن مونیخ است، در سال 2017 میلادی 3282 پناهجو را اخراج کرده است. از شمار 121 پناهجوی افغان که از آلمان اخراج شده اند، 56 تن آن از ایالت باوریا بودند.

  پربازدید ترین