• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

شایعه یا حقیقت؛ حنیف اتمر (از این ببعد) مامور سازمان استخباراتی (GIS) است

شایعه یا حقیقت؛ حنیف اتمر (از این ببعد) مامور سازمان استخباراتی (GIS) است

همزمان با سفر حنیف اتمر مشاور عالی شورای امنیت ملی افغانستان به عربستان سعودى، تعدادى از سران طالبان از پیشاور و کویته پاکستان راهى عربستان سعودی شدند.
یک منبع از شورای امنیت ملی (که نخواست نامی از وی برده شود) به خبرنگار افتخاری شبکه اطلاع رسانی افغانستان مستقر در ارگ ریاست جمهوری گفت که ظاهرا یک تفاهمنامه میان یکی از سران شورای کویته و دو نماینده طالبان با حنیف اتمر به امضا رسیده است که از محتوای آن هنوز اطلاعی در دست نیست.
حنیف اتمر در نخست با سران استخباراتی عربستان سعودی دیدار و ملاقات داشته و پس از امضای چندین تعهدنامه به آنان، به وی اجازه داده شد تا با ولیعهد این کشور دیدار کند.
این منبع افزود: سران استخباراتی عربستان از حنیف اتمر تعهد گرفته اند که آنان را در جریان تماس های سران اطلاعاتی انگلیس و ایران و کشورهای آسیای میانه با افغانستان قرار دهد.
گویا حنیف اتمر موظف شده است تا تمامی تحرکات انگلیس و ایران و کشورهای آسیای میانه در افغانستان را به سازمان استخباراتی عربستان اطلاع دهد.
حنیف اتمر با سابقه کاری در ریاست استخبارات سازمان کمونیستی در افغانستان (خاد) و سازمان استخباراتی روسیه (کا جی بی) و سازمان استخباراتی انگلیس (اس آی اس و ام آی 6) اینک به عنوان مامور رسمی سازمان استخباراتی (GIS) در افغانستان انجام وظیفه خواهد کرد.

  پربازدید ترین