• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

عملکرد غنی در برابر وزیر انرژی و آب توهین بزرگی است

تا جاییکه من می‌ دانم "گاز" هم آب دارد و هم انرژی اما پرسش اینجا است که چرا وزیر انرژی و آب کشور در مراسم گشایش پروژه‌ی تاپی حضور ندارد؟

راستش را بخواهید من کسی نیستم که زود و بدون وجود دلایل لازم در مورد چیزی یا کسی نظر بدهم از روز گذشته تا حال که سخنانی مبنی بر عدم حضور وزیر انرژی و آب شنیدم نخواستم در این باره چیزی بگویم یا بنویسم. شاید به این دلیل که برای من قابل باور نبود که چنین اتفاقی بیفتد. تنها وزیر هراتی که در ترکیب دولت وحدت ملی داریم و شایستگی آن بر کسی پوشیده نیست همین عثمانی است.

داوود شاه صبا دیگر فرزند هریوا زمین را هم که در کابینه داشتیم او را تحمل نکردند و باندهای مافیایی چنان عرصه را بر وی تنگ کردند که استعفا را بر کار در زیر چتر مافیایی ترجیح داد البته در برابر همین عثمانی هم گروه تمامیت خواه کم توطیه نکردند تا جاییکه چند بار پایش را به مجلس کشاندند اما چون فرزندی شایسته برای سرزمین اش بود از گزند توطیه‌ ها در امان ماند.

اما پرسش اصلی این‌ است که غنی که جایگاه خود اش را به لحاظ قانونی زیر سوال قرار دارد با کدام رو به هرات تشریف آورده و یگانه فرزند هریوا زمین را اجازه نداده که در برنامه‌ ای اشتراک ورزد که هم به لحاظ کاری می‌ تواند با وظیفه‌ اش مرتبط باشد و هم به لحاظ اخلاقی. اخلاقی به اینخاطر گفتم که در واقع غنی به شهر و دیاری قدم گذاشته که وزیر انرژی و آب به نمایندگی از همین شهر در مرکز حضور دارد.

حالا چگونه می‌ تواند به این شهر قدم بگذارد و تنها نماینده‌ اش را با خود نداشته باشد؟ مردم این‌ خطه باید بدانند که فریب مارهای خوش خط و خال را نخورند و باید بدانند که تمامیت‌ خواهان هیچ ارزشی برای آنان قایل نیستند. راستش من سخنان دیگری درباره‌ی این پروژه‌ی تاپی دارم که نخواستم بنابر دلایلی حالا در میان بگذارم که بعدا در اینباره سخن خواهم گفت اما اینجا می‌ خواهم به غنی بگویم که این عملکرد اش جز توهین به مردم این خطه چیز دیگری نیست و این‌ را تاریخ این سرزمین ثبت خواهد کرد.

  پربازدید ترین