• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نخست وزیر پاکستان: تاپی برای پاکستان نیز بسیار مهم است و زندگی صدها هزار نفر را تغییر می دهد

نخست وزیر پاکستان: تاپی برای پاکستان نیز بسیار مهم است و  زندگی صدها هزار نفر را تغییر می دهد

پاکستان می خواهد امنیت این پروژه را که از این کشور می گذرد تامین کند و بانک آسیایی هم گفته است بخشی از هزینه را پرداخت می کند و ما هم از این پروژه پشتیبانی می کنیم.

 امروز جمعه 4 حوت 1396 شاهدخاقان عباسی نخست وزیر پاکستان در این مراسم ایراد سخن کرده و گفت: تاپی برای پاکستان نیز بسیار مهم است چرا که کمک می کند تا ده درصد از نیازمندی های پاکستان را از رهگذر انرژی مفهوم سازد. ما یک کشور با جمعیت بیش از یکصد و هفتاد ملیون نفر هستیم که نیاز به مصرف بیشتر انرژی داریم که انشالله بتواند نیازمندی های ما را تا اندازه زیادی مرفوع بسازد.

وی، در خصوص اهداف پاکستان از اینگونه پروژه های اقتصادی بیان داشت: به لطف خدا پاکستان توانسته است تا اندازه ای بر چالش ها فایق بیاید. ما می خواهیم امسال شش درصد رشد اقتصادی داشته باشیم. دهلیز اقتصادی پاکستان چین نیز روی کار است که یکی دیگر از پروژه های توسعه ای است و این کمک می کند تا سراسر آسیای مرکزی پیوند بخورد و رفاه و سعادت به مردم کشور ها برسد.

نخست وزیر پاکستان گفت: در چهار سال گذشته پاکستان به ده هزار مگابایت برق دسترسی پیدا کرده و چندین پروژه در ساخت شاهراه ها به پاکستان آماده شده است. پروژه تاپی نیز کمک می کند که نیازمندی های ما از این رهگذر حل شود. پاکستان می خواهد امنیت این پروژه را که از این کشور می گذرد تامین کند و بانک آسیایی هم گفته است بخشی از هزینه را پرداخت می کند و ما هم از این پروژه پشتیبانی می کنیم.

  پربازدید ترین