• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چرا در وقت تطبیق پروژه ها هزاره ها افغان نیستند؟

از اینکه پروژه تاپی در افغانستان تطبیق می گردد مایه خوشی برای تمام مردم افغانستان از جمله هزاره ها است ، هزاره ها همیشه از پروژه های زیربنای در گوشه و کنار کشور حمایه کرده اند و حمایه می کنند و در ویرانی هیچ یکی از پروژه‌های زیربنای سهم نگرفته اند ، استشهادی ،انتحاری و انفجاری انجام نداده اند ، تا جایی که توانسته اند در اعمار و حفظ پروژه های زیربنای سهم گرفته اند ، اما به چه اندازه درد آور است که به خاطر اینکه این پروژه از قلب افغانستان یعنی مناطق هزاره نشین عبور نکند ، سیصد کیلومتر دور زدند ، راضی شدند که قلب افغانستان برای همیشه مریض بماند اما پروژه ای تاپی از میان هزاره ها نگذرد.
این بار اول نیست که چنین جفای در حق هزاره ها روا داشته شده است ، سرک شاهراه کابل ، هرات را در حدود پنجصد کیلومتر در زمان داود خان دور زدند و روا نداشتند که یک شاهراه از قلب افغانستان عبور نماید.
همچنان به خاطر اینکه پروژه توتاپ از مسیر بامیان نگذرد حاضر شدند در حدود صد نفر از جوانان هزاره را بکشند و در حدود پنجصد نفر دیگر را زخمی نمایند اما نگذارند که هزاره ها شریک یک پروژه زیربنایی گردد.
اکنون سوال من از هزاره های نو افغان شده این است که در اینگونه موارد چه نظر دارند ، چرا در وقت تقسیم امتیاز ، هزاره ها افغان نیستند؟

  پربازدید ترین