• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چرا پشتون ها در برابر اسراییل اعتراض نمی کنند؟

چرا پشتون ها در برابر محافل صهیونستی و پروژه های جیوپولیتیک اسراییل اعتراض رسمی نمی کنند؟

من هرگز به مرزهای تباری، سیاسی و مذهبی و نژادی باور نداشته و ندارم پژوهش های علمی نشان می دهد که در دنیا هیچ نژاد خالصی وجود ندارد و اگر داشته و یا هم نداشته باشد برای من مهم نیست.

آنچه برایم مهم است این است که انسان نباید با نگرش نژادپرستانه وارد تاریخ شود و یکی شجره بکشد که من ترک تبارم و آن دیگری چون هیتلر بگوید من آریایی اصیل هستم و (این ملک از پشتون ها است، تاجیک ها تاجیکستان، ازبک ها ازبکستان و هزاره ها به مغولستان بروند) آدم در واکنش این دید تبارگرایانه و نژادپرستانه ناگزیر می شود که در مورد هویت پشتون ها پژوهش هایی (مرکز تحقیقات جهانی اسراییل) را به رخ شان بزند.

آنچه مربوط به یهودی بودن پشتون ها می گردد شاید چند قبیله یهودی که در تاریخ به نام قبایل گم شده یهود معروف اند در 2500 سال پیش به کوه های سیلمان کوچیده باشند اما اینها با گذشت زمان چنان در میان مردمان بومی آن زمان ذوب شده اند که زبان و آیین خود را از دست داده اند اما نباید از یاد برد که یهودیت یک آیین است نه تبار.

آریانفر: «افسانه یهودی بودن پشتون ها که اکنون از سوی محافل صهیونیستی به راه انداخته شده است بی چون و چرا رنگ و بوی سیاسی دارد و در پشت سر آن کدام پروژه جیوپولیتیک پنهان است. در غیر آن خود تصور کنید که پس از گذشت 2500 سال چگونه می تواند در جستجوی چند قبیله گمشده یهودی افتاد که شاید در کدام گوشه و پشته ساکن شده باشند. هر چه بوده این یهودان با گذشت زمان آیین و زبان خود را از دست داده و در میان توده های بومی آسیمیله شده اند. اکنون بیشتر بهره برداری ابزاری از پشتون ها در کدام پروژه جیوپولیتیک مطرح است تا شجره کشی تاریخی پس از گذشت دو و نیم هزاره»

پرسش این جا است که چرا پشتون ها در برابر محافل صهیونستی و پروژه های جیوپولیتیک اسراییل اعتراض رسمی نمی کنند، معلوم می شود رهبران پشتون خود بخشی از این پروژه ها اند.

  پربازدید ترین