• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هنر زبان مشترک میان ملت ها است

هنر زبان مشترک میان ملت ها است

مراسم اختتامیه جشنواره  عکس رفسنجان، و همایش تشنه بر چشمه با حضور مقامات بلند مرتبه شهرستان رفسنجان ایران، نماینده مردم رفسنجان آقای انارکی، رییس شورای شهر حاج آقا هاشمیان، شهردار محترم آقای عظیمی، روابط عمومی مس سرچشمه و انجمن سینما جوان رفسنجان، مسولین دانشگاه ولی عصر،  ریاست اداره فرهنگ و ارشاد، هنرمندان، عکاسان برتر نمایندگان و.... چهارشنبه 1396/12/9 ساعت 18 تا 20:30 در هتل هیلان رفسنجان برگزار شد.

خانم آصفه ستانکزی نماینده دانشجویان افغانستانی ساکن رفسنجان حاضر در مراسم در گفتگو با خبرگزاری افغان ایرکا گفت: برگزاری مراسمهای  فرهنگی باعث ایجاد شور و اشتیاق در مردم ، ایجاد تنوع و گسترش فرهنگ به طرف هنر و هنر پروری میشود.

خانم آصفه ستانکزی نماینده دانشجویان افغانستانی ادامه داد: هنر زبان مشترک میان ملت ها است و از انجا که ایران و افغانستان دارای پیشینه فرهنگی و تاریخی مشترک هستند،این یگانگی فرهنگی باعث شده که هیچ گاه تحولات غیرفرهنگی در جغرافیای سیاسی هر دو منطقه نتوانسته اند، به وحدت فرهنگی ،خدشه جدی وارد کنند و مانع اساسی بر سر راه تعامل و تبادل فرهنگی شوند.

وی با ابراز خشنودی از شرکت در این مراسم اظهار داشت: زبان فرهنگ، زبان معرفت است و زبان علم نیست. ما باید از زبانی استفاده کنیم که مفهوم را به درستی برساند. هنر برای این خلق شده که زبان معرفت را به زبان علم نزدیک کنند تا همه یک برداشت از یک عکس یا تابلو نقاشی یا فیلم داشته باشند.

وی در پایان افزود: می کوشیم تا با جلوه دادن  بیشتر مشترکات  فرهنگی میان ایران و افغانستان روابط دوستانه تری میان ملت ها ایجاد کنیم.

  پربازدید ترین