• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

برگزاری جلسه کمیسیون آمادگی بزرگداشت از جشن باستانی نوروز

برگزاری جلسه کمیسیون آمادگی بزرگداشت از جشن باستانی نوروز

کمیسیون آمادگی بزرگداشت از جشن باستانی نوروز روز گذشته به ریاست پوهاند محمد رسول باوری سرپرست وزرات اطلاعات وفرهنگ جلسه‌ دایر نمود.
در ابتدای این جلسه پوهاند محمد رسول باوری بیان داشت که این کمیسیون به اساس هدایت رییس جمهوری ایجاد شده است که 21 عضو دارد وهدف آن تجلیل با شکوه از این روز است .به گفته وی جشن نوروز یک فرهنگ منطقه ای است که همه ساله از سوی کشور های حوزه نوروز تجلیل می شود و امسال در سطح منطقه ترکیه یا آذربایجان میزبان خواهد بود.
به نقل از باختر، سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ افزود که بخاطر هماهنگی بهتر نیاز است تا ادرات که از نووز تجلیل می کنند مشخص شود تا در هماهنگی  تجلیل با شکوه صورت گیرد.وی همچنان تاکید کرد که در تجلیل نوروز نمایشگاه کتاب و صنایع دستی ایجاد و نمایشات ورزشی نیز برگزار گردد.
پوهاند باوری از آدرس کمیسیون به ریاست های وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز هدایت داد تا این کمیسیون به سطح ولایت ها نیز ایجاد شود تا درقسمت تجلیل از این روز هماهنگی بهتر به میان آید.
اعضای این کمیسیون بر بازتاپ رسانه ای این روز تاکید کردند و خاطر نشان ساختند که کار زار نهال شانی نیز به راه انداخته شود.
آنان هماهنگی ادارات را در تجلیل از نوروز ضروری دانستند و مطرح ساختند که باید منحیث عرف فرهنگی از این روز تجلیل صورت گیرد.
اعضای کمیسیون فیصله کردند که جلسه بعدی به منظور هماهنگی بهتر روز چهارشنبه دایر گردد.
جشن نوروز امسال با شعار  یک نهال برای خودم ، یک نهال برای افغانستان سرسبز تجلیل می شود.

  پربازدید ترین