• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

لت و کوب یک خبرنگار توسط محافظان سرور دانش

لت و کوب یک خبرنگار توسط محافظان سرور دانش

خشونت علیه خبرنگاران و بدرفتاری با آنها بارها و بارها از سوی مسئولین دولتی تکرار شده و آنها را به چشم یک دشمن می بینند.

بر اساس گزارش های نهادهای رسانه ای بیشتر خشونت ها علیه خبرنگاران از سوی مسئولان دولتی انجام می شود.

خبرنگاران که پُل ارتباطی بین دولت و ملت محسوب می شوند، اما در افغانستان جایگاه آنها از دید برخی دولتی ها «دشمن» تعریف شده و همواره تلاش کرده اند در برابر آنها خشونت تولید نمایند.

در این میان «جمال ناصر فرهمند» یکی از خبرنگاران در کابل با انتقاد از معاون دوم ریاست جمهوری می گوید که عدالتی که جناب سرور دانش در ده‌ها کتاب حقوقی تهیه و تدوین کرده است، خشونت علیه خبرنگاران می باشد.

فرهمند می گوید که ساعت هشت صبح بود که من با برادرم فرهاد می خواستیم برویم سمت کار های مان، رسیدیم به سرک دارلامان نزدیک وزارت تجارت؛ برای دقایقی موتر را متوقف کردیم تا کاری که داشتیم انجام دهیم.

لحظه ای نگذشته بود که ضربه میل سلاحِ نگهبانان آقای دانش را در بانت موتر احساس کردم دلیل این کار را خواستم بفهمم که با فحش، دشنام و نا سزاگویی های این سرباز مواجه شدم، خواستم از نا سزاگویی های این سرباز جلوگیری کنم از موتر پایین شدم که با برخورد فزیکی مواجه شدم این زمانی بود که فرهاد برادرم رسید، او خواست مانع بر خورد شود اما خودش زیر میل و قونداغ  محافظان دانش قرار گرفت.

هرچند مردم محل تلاش کردند مانع این برخورد شوند، ولی توان شان نمیرسید. مردم منطقه وشاهدان رویداد داد میزدند که این یک خبرنگار است لطفا نزنید، اما آنها برعلاوه اینکه دست از لت و کوب برنمی داشتند بارها عنوان خبرنگاری من با ناسزاگویی ها همراه می شد.

وضعیت بسیار متاثر کننده بود مردم می‌خواستند من محافظت شوم و به زور مرا داخل موتر نشاندند. من آسیب جدی ندیدم، اما آن طرف تر برادرم را چند نفره زیر میل و قونداق گرفته بودند ولی من کاری برایش کرده نمی توانستم چون دست من بسته بود و اینها لباس های نظامی بر تن داشتند.

خلاصه چند دقیقه بعد دیدم که چندین موتر شیشه سیاه از کوچه بیرون شد و بالاخره فهمیدیم که ما بخاطر بیرون شدن آقای سرور دانش معاون رییس جمهو از خانه اش این همه توهین، تحقیر و لت و کوب شدیم.

با این وجود فرهمند از دولت می خواهد تا به این رفتار خشونت آمیز نقطه پایان گذاشته و درک حقیقی از جایگاه خبرنگاران داشته باشد.

  پربازدید ترین