• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

23امین سالگرد شهادت شهید عبدالعلی مزاری در دانشگاه مفید قم ایران برگزار شد

مراسم بیست و سومین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری با محوریت مرور و بررسی علمی اندیشه‌های شهید مزاری و اهداف وحدت گرایانه‌ی ایشان از سوی دانشجویان و دیگر طرفداران اندیشه‌ی شهید مزاری با استقبال خوبی در دنشگاه مفید قم ایران برگزار شد.

اسدالله سعادتی(نماینده پارلمان افغانستان) با حضور در این مراسم طی ایراد سخنانی عنوان کرد شهید مزاری راه سیاست را برگزید تا از طریق سیاست‌ورزی تغییرات مثبت در وضعیت اجتماعی نابسامان آن زمان ایجاد کند.

وی افزود :مزاری در زمانی دست به حرکت زد که خبری از گفتمان عدالت نبود و جامعه وضعیت نابهنجاری داشت.

سعادتی تصریح کرد: مزاری با هدف توجه به عقاید مردم و ارتقای جایگاه مردم در انتخاب سرنوشت خویش، مردم سالاری را محوریت راه خود قرار داد و با سعی در ایجاد اتحاد میان اقوام مختلف قدم‌های خوبی در ارتقای نظام سیاسی کشور برداشت.

همچنین آقایان امان الله فصیحی(مشاور فرهنگی معاونت ریاست جمهوری افغانستان) و جمال انصاری( مسئول امور دانشجویی سفارت افغانستان در تهران) نیز از سخنرانان این مراسم بودند.

اجرای تئاتر و شعرخوانی برگزاری نمایشگاه عکس در حاشیه مراسم با همکاری گروه( نیمه پنهان) و نقاشی به همراه غرفه‌ی لباس‌های سنتی افغانستان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این بزرگداشت بوده است.

  پربازدید ترین