• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سازمان ملل از فقدان کمک به کنیزان جنسی داعش شکایت می کند

سازمان ملل از فقدان کمک به کنیزان جنسی داعش شکایت می کند

زنان و دخترانی که توسط جنگجویان گروه تروریستی داعش مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و به کنیزی گرفته شده بودند، حالا بعد از رهایی شان، با بدنامی و انزوا مواجه هستند. بسیاری از آنها حتی از زندانی شدن هراس دارند.
پامیلا پاتن، فرستنده ویژه سازمان ملل در امور  خشونت های جنسی در جنگ و منازعات، بعد از یک دیدار از عراق گزارش داد که بسیاری از زنان و دختران که مورد تجاوز جنسی جنگجویان گروه تروریستی داعش قرار گرفته و به کنیزی گرفته شده بودند، مانند "جسد های زنده" به نظر می رسیدند.
به دلیل برچسپ زدن و بدنامی دوگانه، یعنی قربانی کنیزی و خشونت های جنسی شدن و رابطه با داعش، بسیاری از زنان و دختران هراس دارند که  خود به عنوان اعضای این سازمان تروریستی تلقی شوند.
براساس این گزارش، بسیاری از آنها خود شان را منزوی می کنند و به تنهایی در کمپ ها زندگی می کنند و به ندرت فرصت می یابند که از حمایت محدود روانی که در کمپ ها وجود دارد، استفاده کنند.
پامیلا پاتن که از 26 فبروری تا 5 مارچ امسال در عراق بوده است، می گوید که قبل از همه زنان ترکمن از عدم پذیریش در میان جمعیت مردم شان رنج می برند. حتی شمار زیادی از زنان و دختران ایزدی گفته اند که می خواهند عراق را ترک کنند.
جنگجویان سازمان تروریستی داعش در سال 2014، بخش هایی از عراق از جمله دومین شهر بزرگ این کشور موصل را تصرف کردند.
موصل در ماه جولای سال گذشته دو باره آزاد شد و حیدرعبادی رئیس جمهور عراق اعلام کرد که خلافت خودخوانده گروه تروریستی داعش پایان یافته است.
فرستنده ویژه سازمان ملل در امور خشونت های جنسی در منازعات می گوید که باوجود تلاش ها و کمک های بشری ادارات، زنان زیادی به شدت از ضربه های روحی و روانی در عذاب هستند.
پامیلا پاتن به این دلیل خواهان توسعه مشوره دهی و کمک های طبی و روانی قربانیان خشونت های جنسی شده است. او تاکید کرد که افزون برآن باید برنامه هایی ایجاد شود که به قربانیان امکانات جای پا باز کردن در کار و اشتغال را فراهم کند.

  پربازدید ترین