• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ابراهیمی: تیراندازی روزگذشته در شورای ملی بررسی شود

 ابراهیمی: تیراندازی روزگذشته در شورای ملی بررسی شود

شماری از اعضای مجلس نماینده گان می گویند که روز گذشته پس از آن که همایون همایون، در انتخابات گزینش اعضای هیئت اداری مجلس به عنوان معاون نخست مجلس برگزیده شد، محافظان وی در داخله محوطۀ شورای ملی دست به تیراندازی هوایی زدند.

این نماینده گان می گویند که این کار محافظان آقای همایون، با واکنش محافظان محمدنذیر احمدزی – رقیب همایون همایون در انتخابات معاونیت نخست مجلس – مواجه شد و آنان نیز به اقدام مشابه دست زدند.

الله گل مجاهد، یکی از اعضای مجلس نماینده گان در این باره می گوید: «اگر یک نفر هم شلیک می کرد، احتمال داشت بیست نفر کشته شوند؛ اما محافظان سیاست می کردند و کسی کسی دیگری را نمی زد. مقصد بی عزتی به تمام پارلمان شده است.»

این در حالی است که همایون و احمدزی، امروز نیز در مجلس، به هم دیگر طعنه و هشدارهایی وارد کردند.

احمدزی می گوید که همایون زورگویی کرده است: «نگهبانان تو (همایون) بیرون شده اند زمانی که برنده شدید فیرکرده اند.»

 اما آقای همایون این ادعا را رد می کند: «اگر سربازان من بودند، همه شان به سارنوالی معرفی شوند! طرفدار این کار استم. و اگر سربازان من نبود، سربازان حاجی صاحب احمدزی بود، همۀ شان به سارنوالی معرفی شوند.»

با این همه، عبدالروف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده گان گفت که باید مسله تیراندازی روز گذشته در محوطه شورای ملی، بررسی شود:«حادثه یی که شد، بسیار اسف بار بود؛ تمام وکیل صاحبان به تشویش شدند.»

همزمان با این، شماری از اعضای مجلس نماینده گان آوردن جنگ افزار توسط نگهبابان اعضای دیگر مجلس را انتقاد می کنند و هشدار می دهند که اگر جلو آوردن این کار گرفته نشود، از شرکت در نشست های مجلس خود داری خواهند کرد.

گل پاچا مجیدی، عضو مجلس گفت: «هرکس با سلاح داخل پارلمان آمد من پارلمان را همان روز تحریم می کنم.»

از سوی دیگر، در سومین روز کار اعضای مجلس پس از تعطیلات زمستانی، آنان نتوانستند  معاون دوم و دبیر نخست این مجلس را برگزینند.

برای معاونیت دوم، امیرخان یار، نعمت الله غفاری، اکبرستانکزی و دلاور ایماق و برای کرسی دبیرنخست، نواب منگل، صالح محمد سلجوقی و هیله ارشاد نامزد بودند.

  پربازدید ترین