• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عبدالله: تنش میان ارگ و عطا محمد نور در حال حل شدن است

عبدالله: تنش میان ارگ و عطا محمد نور در حال حل شدن است

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت از پایان کشیدگی ها میان ارگ و عطا محمد نور خبر می دهد و تاکید می ورزد که تا سال نو به این تنش ها نقطه پایان گذاشته خواهد شد.
آقای عبدالله به روز دوشنبه در نشست شورای وزیران سخن میزد گفت:”در این روز های آخر سال خوشحال هستیم مسائل به ارتباط ولایت بلخ در حال حل شدن است.”
رییس اجرایی در این نشست بار دیگر بر صلح پایدار و عادلانه پافشاری دارد در حالیکه تاکنون هیچ نشانه یی سبزی از طالبان درنیافته اند.
وی اظهار داشت: “پیام جمهوری اسلامی افغانستان و حکومت وحدت ملی تحقق آرزوی مردم برای رسیدن به صلح پایدار مورد استقبال مردم و جامعه بین المللی قرار گرفت که متاسفانه جواب که توقع میرفت نداریم.”
با نزدیک شدن بهار بار دیگر جنگ در گوشه های از افغانستان شدت گرفته است و نگرانی های امنیتی از اصلی ترین بحث در نشست شورای وزیران بود.
او تائید کرد که “در سه ولایت افغانستان خصوصاً در فراه، تخار و فاریاب و در یک بخشی از قندز ما تلفاتی از نیروهای امنیتی داشتیم.”
پیشتر از این ارگ نیز از توافق با عطا محمد نور سخن زده بود اما نزدیکان آقای نور با وجود تلاش های مکرر حاضر نشدند که در این مورد سخن بزنند.

  پربازدید ترین