• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اسحاق رهگذر قبل از نوروز به حیث والى بلخ معرفى خواهد شد

 اسحاق رهگذر قبل از نوروز به حیث والى بلخ معرفى خواهد شد

گزارش های غیر رسمی حاکی است که محمد اسحاق رهگذر به عنوان والی جدید بلخ، جانشین عطامحمد نور شده و قرار است که پیش از نوروز به کارش در این سمت، آغاز کند.

هنوز حزب جمعیت اسلامی افغانستان و عطامحمد نور؛ والی کنونی بلخ در این باره، واکنش نشان نداده اند.
 
این در حالی است که اخیرا هیأتی بلندپایه از سوی ارگ ریاست جمهوری، به مزار شریف رفت و در پی آن، منابع دولتی، بارها نسبت به حل سریع بحران ناشی از برکناری عطامحمد نور؛ والی بلخ، ابراز خوش بینی کردند.
 
در تازه‌ترین مورد، عبدالله عبدالله؛ رییس اجرایی، روز دوشنبه (21 حوت) اعلام کرد: "در روزهای آخر سال بسیار خوشحال هستیم که مسایلی که به ارتباط ولایت بلخ بود در حال حل شدن است و انشاءالله که در سایر عرصه‌ها هم پیشرفت داشته باشیم تا مردم افغانستان شاهد وحدت در جبهه صلح باشند."
 
یک منبع در ارگ  نیز این موضوع را تایید کرد و گفت که انتظار می‌رود که توافق‌ها پیش از سال نو نهایی شود. به گفته این منبع، حزب جمعیت فهرستی را برای جانشینی آقای نور در ولایت بلخ پیشنهاد کرده و منتظر موافقت نهایی صلاح الدین ربانی، رئیس این حزب هستند.
 
اما محیی الدین مهدی؛ عضو شورای رهبری این حزب گفت که تاکنون هیچ پیشرفتی در گفتگوها صورت نگرفته است.
 
عطامحمد نور؛ والی بلخ، کمتر از سه ماه پیش از سوی اشرف‌غنی برکنار و انجنیر داوود، یکی دیگر از اعضای جمعیت اسلامی، به جای وی منصوب شد؛ اما آقای نور با رد این تصمیم، تاکنون در این سمت، باقی مانده است.
محمد اسحاق رهگذر نیز از اعضای ارشد حزب جمعیت اسلامی است.

  پربازدید ترین