• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اصرار دونالد ترامپ بر تشدید جنگ در افغانستان

اصرار دونالد ترامپ بر تشدید جنگ در افغانستان

دونالد ترامپ در دیدار از پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا ادعا کرد: فرماندهان آمریکایی در افغانستان اختیارات لازم برای استفاده از ظرفیت‌های نظامی در جنگ را دارند و ما با تکیه بر قدرت نظامی، صلح برقرار خواهیم کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دیدار از پایگاه تفنگداران دریایی در شهر «سن‌دیگو» آمریکا اعلام کرد دولت وی به برقراری صلح از طریق اعمال قدرت متعهد است.

ترامپ اظهارداشت: فرماندهان آمریکایی در افغانستان از اختیارات لازم برخوردارند تا از تمام ظرفیت‌های نظامی برای پیروزی در جنگ با طالبان استفاده کنند.

اگر چه رئیس جمهور آمریکا بر لزوم تشدید آتش جنگ در افغانستان تاکید کرده است اما بسیاری از کارشناسان بر این باورند که جنگ افغانستان راه حل نظامی ندارد.

این در حالی است که ژنرال «جیمزماتیس» وزیر دفاع آمریکا در سفر اخیرش به کابل گفته بود که آمریکا طریق سیاسی برای پیروزی در جنگ افغانستان تلاش می‌کند.

از سوی دیگر، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز پس از برکناریش از سمت وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری از افزایش نظامیان آمریکایی در افغانستان حمایت کرده است.

پیش از این نیز دولت اوباما با اعزام بیش از 100 هزار نیرو به افغانستان تلاش کرده بود تا از طریق استفاده از گزینه‌های نظامی در جنگ افغانستان به پیروزی دست یابد اما تلاش‌های نظامی آمریکا در افغانستان همواره با شکست مواجه شده است.

  پربازدید ترین