• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

زندگی دشوار دو خواهر هموطن پس از اخراج از اتریش

اکنون هزاران پناهجوی دیگر افغانستانی نیز با سرنوشتی خدیجه و خواهرش روبرو هستند که ممکن از کشورهای پیشرفته اروپایی اخراج و به کشورهای کمتر توسعه یافته اروپایی چون بلغاریا و کرواسیا برگردانده شوند.

به گزارش طلوع، مهاجران افغانستان که از سوی حکومت اتریش از این کشور بیرون می‌شوند، با دشواری‌های فراوان روبرو هستند.
از این میان دو خواهر افغانستان که به تازگی از اتریش به کرواسیا اخراج شده‌اند می‌گویند که زندگی برای شان در آن کشور بسیار دشوار است.
این در حالی است که اکنون هزار تن از پناهجویان افغانستانی در کشورهای دیگر اروپایی نیز با چالش‌های فروان روبرو هستند.

خدیجه جعفری با خواهر و یک کودکش پس از آن از اترش اخراج شد که یک دادگاه اتحادیه اروپا نیز درخواست پناهندگی او را در اتریش رد کرد.
این دادگاه می‌گوید که این دو خواهر می‌توانند در کرواسیا درخواست پناهندگی بدهند، زیرا نخست وارد همان کشور شده بودند.
اما خدیجه جعفری می‌گوید که با خانواده‌اش زندگی بدی در کرواسیا دارد.

خدیجه جعفر، مهاجر افغانستانی: «در روز یکشنبه گذشته ما در اتاق مان خواب بودیم که ناگهان پولیس وارد خانه ما شد و من به خانه همسایه فرار کردم، اما نیروهای پولیس مرا پیدا کردند، و من را به این‌جا انتقال داده‌اند.»

اکنون هزاران پناهجوی دیگر افغانستانی نیز با سرنوشتی خدیجه و خواهرش روبرو هستند که ممکن از کشورهای پیشرفته اروپایی اخراج و به کشورهای کمتر توسعه یافته اروپایی چون بلغاریا و کرواسیا برگردانده شوند.
خدیجه جعفر، مهاجر افغانستانی، گفت: «من حالا در اینجا سه روز است که به سر می‌برم. شب و روز من گریه می‌کنم و خواب ندارم و کودکانم از من همه روزه می‌پرسند که چرا آنها را به تفریح نمی‌برم. در اینجا هیچ کس از دوستان ما نیست. ما می‌خواهیم دوباره به اتریش برگردیم، نمی‌توانیم در اینجا زندگی کنیم.»
در همین حال یک نهاد کمک‌رسان به پناهجویان در کرواسیا می‌گوید که اتریش نیاز نداشت تا این زنان را بیرون کند.

چیرس توف رایدل، کمشنر یک نهاد کمک‌رسان به پناهجویان، گفت: «اتریش باید بربنیاد حکم دادگاه اروپایی با مهاجران ابراز همدردی کند. اتریش می‌گوید که ممکن است مهاجران بگونه قانونی دوباره به کشورهای شان برگردند. اما نیاز ندارد تا این کار را انجام دهد.»
این در حالی است که سالانه صدها تن از مهاجران افغانستانی و کشورهای دیگر که می‌خواهند بگونه غیرقانونی به کشورهای اروپایی برسند، در مسیر راه جان‌های شان را از دست می‌دهند.

  پربازدید ترین