• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان: اجازه تقسیم کشور را به هیچکس نمی دهیم

اکثر ولایت های کشور اعم از شمال و جنوب یا شرق و غرب را در کنترل داریم و آزادی ساحات متباقی را از کسی خیرات نمی خواهیم و نه چنینی درخواستی کرده ایم و نه طرح تجزیه را می پذیریم.

امارت اسلامی طالبان به واگذاری بخشی از جغرافیای کشور به این گروه واکنش تند نشان داده و در اعلامیه ای دراین خصوص آورده است که طالبان این آوازه مضحک و نیز توظیف شدگان پخش کننده ناعاقبت اندیش آن را شدیدا نکوهش می کند.

طالبان گفته اند که در این اواخر از طرف بعضی جهت ها شعار های سازشی تجزیه کشور متحد افغانستان شنیده می شود، این شعارهای سازشی و دسیسه ها نتیجه دوام اشغال یورشگران امریکایی و به قدرت رسانیدن چند چهره فروخته شده است که می خواهند کشور متحد ما را بار دیگر با خطر تجزیه مواجه سازند و پلان های شوم خود را در منطقه عملی کنند.

تداوم این کوشش های تخریبی از آن زمان آغاز شده که جهاد مردم افغانستان علیه اشغال شوروی کامیاب و زمینه برای ساخت نظام اسلامی فراهم گردید؛ آن زمان هم در نتیجه توطیه های پنهان بعضی از کشورهای اجنبی با آغاز جنگ های تنظیمی، کشور ما به خطر تجزیه مواجه گردید.

امروز بار دیگر اشغالگران امریکایی تحت چتر اشغال خود افغانستان را بسوی ملوک الطوایفی سوق داده، در ساحات مختلف کشور جزیره های قدرت ساخته اند و بوسیله رسانه های تبلیغاتی خود طبل تقسیم افغانستان را به کوبش در آورده اند.

مردم را به بنامهای قوم و سمت بسوی تقسیم اقتدار، تصرف کردن کرسی ها و سایر امتیازات برانگیختند، حتی اصطلاحات کاملاً اتفاقی مثل افغانیت و اسلامیت را جنجالی و متنازع فیها ساختند، ولایت ها و کابل را با هم درگیر کردند و اکنون این آوازه مضحک را نیز پخش کردند که بعضی از ولایات کشور را به امارت اسلامی واگذار می کنند.

امارت اسلامی این نوع دسیسه ها و توظیف شده گان پخش کننده نا عاقبت اندیش آنرا شدیدا نکوهش می کند.

امارت اسلامی به نمایندگی از ملت افغان و مجاهد خود به اشغالگران امریکایی و جهت های حمایت کننده یا افراد وابسته به اشغالگران هشدار جدی می دهد که امارت اسلامی به نصرت خدواند و همکاری ملت مجاهد خود با این نوع پلان های سازشی چنان مقابله خواهد کرد مثلیکه در دهه نود به آن مقابله کرده بود و به هیچ کس اجازه تقسیم کشور را نخواهد داد.

اینجا همه افغانها گوینده هر زبان و باشنده هر قوم و نژادی که باشند، با داشتند مشترکات ملی و دینی باهم برادر هستند و هرکسی که با هرنام و بهانه در میان افغان های با هم برادر ، جدایی می آورد آنها مزدوران تطمیع شده بیگانگان هستند.

قابل ذکر است که ابتکار واگذاری برخی مناطق به طالبان اخیرا از سوی گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی مطرح شد و این مساله واکنش تند شماری از سیاسیون و رهبران جهادی را بر انگیخته بود.

  پربازدید ترین