• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان اشتراک در مراسم نوروز را حرام اعلام کردند

در تبلیغات فراوان چند جاهل با نام و نشان ملا و فتواهای حلال و جواز در جنده بالا، جز چند شخص محدود بی دین، وطنفروش و غلام و چند فرصت طلب اشتراک نمی کنند.

امارت اسلامی طالبان به مناسبت فرا رسیدن سال نو در اعلامیه ای تجلیل و گرامیداشت از نوروز و جنده بالا را حرام اعلام کرده و آورده است که نه تنها جنده بالا حرام است و مردم در آن اشتراک نمی کنند که رسومات و عنعناتی که در تضاد و مخالفت با دین مبین اسلامی قرار دارد را نکوهش کرده و از آن بیزار هستند.

در اعلامیه تاکید شده که نه تنها ملت ما جنده بالا را حرام می دانند و در آن اشتراک نمی کنند بلکه رسوم و عنعنات که در تضاد و مخالفت با دین مبین اسلام قرار داشته باشد را نکوهش نموده و از آن بیزار هستند، ما دارای فرهنگ غنی و پربار هستیم و هیچ ضرورت به پذیرش فرهنگ آمریکایی و رسومات غربی حس نمی شود.

امروزه هر چند مورد تهاجم فکری و فرهنگی غرب و بیگانگان دور و نزدیک قرار داریم ، علی رغم این همه علما و مبارزین واقعی و مسلمانان آگاه از مسایل با منطق عالی ، فهم بلند و درست شان از دین توانسته اند جلوی فرهنگ بیگانه گان و اسلام ستیزان را بگیرند و ملت مان را از نقشه های شوم و اهداف نامیمون دشمنان اسلام آگاه کنند .

  پربازدید ترین