• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس جمهورغنی: سال 1397 به نام معارف مسما شده است

رئیس جمهورغنی: سال 1397 به نام معارف مسما شده است

محمداشرف غنی رئیس‌جمهور، قبل از ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن سال جدید هجری خورشیدی، یک اصله نهال را در صحن ارگ ریاست‌جمهوری غرس نمود و حلول سال نو را به همه هم‌وطنان تبریک گفت.

رئیس‌جمهور غنی گفت: در سال جدید خورشیدی حکومت کارهای بزرگ را انجام خواهد داد و امید است که موجب رفاه، صلح و پیشرفت مردم و کشور ما گردد.

وی افزود که در سال جدید با تمام اقشار افغانستان، علمای کرام، احزاب سیاسی، نهادهای جامعه مدنی و شبکه‌های زنان دیدارهای خواهیم داشت و تلاش بر این است تا از هر نوع دخالت در روند انتخابات جلوگیری صورت گیرد.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی علاوه کرد که من بالای تمام مردم افغانستان صدا می‌کنم تا در انتخابات ولسی جرگه و شورای‌های ولسوالی‌ها فعالانه سهم بگیرند. وی گفت که انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 1398 برگزار خواهد شد.

رئیس‌جمهورغنی خطاب به مردم گفت: کارنامه‌های نمایندگان تانرا در ولسی جرگه ارزیابی نموده و نمره دهید و امید است که ولسی جرگه نیز به مردم حساب دهد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد که مردم ما اکنون در مورد اصلاحات اجماع دارد و روند آوردن اصلاحات در بخش ملکی ادامه خواهد داشت و نیز ادارات روز‌به‌روز شفاف تر و جوانتر خواهند شد.

وی افزود که روند استخدام‌ها به صورت شفاف از طریق کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی صورت خواهد گرفت و هر افغان باید اطمینان داشته‌باشد که اساس استخدام در اداره، کفایت و توانایی می‌باشد.

رئیس‌جمهورغنی اظهارداشت که اصلاحات در نیروهای امنیتی و دفاعی ما همچنان به صورت همه‌جانبه جریان دارد و در سال 1397 شاهد ثمره و نتایج بهتر آن خواهیم بود.

 وی تأکید نمود که تقویت پولیس یک وظیفه سرتاسری تمام قوای امنیتی و دفاعی افغانستان است و توجه جدی پولیس از این پس روی حاکمیت و تنفیذ قانون، جلوگیری از غصب، فساد و حمایت کامل از مصئونیت جان و مال تمام مردم خواهد بود.

رئیس‌جمهور گفت که رشد و توسعه اقتصادی و زدودن فقر وجیبۀ ملی ماست و در سال آینده در عرصه سیاست و اقتصاد نقش و سهم زنان افزایش خواهد یافت که استوار به عقاید اسلامی و ملی ما می‌باشد.

رئیس‌جمهورغنی گفت که سال جدید 1397 سال معارف مسما شده‌است که دراین سال در بخش معارف اصلاحات همه‌جانبه رونما خواهد شد. وی از مردم خواست که در حمایت از آوردن اصلاحات در معارف اجماع نمایند.

وی در مورد صلح گفت: همه اقشار مردم دراین خصوص اجماع دارند زیرا هدف ما تأمین صلح باعزت می باشد، در راه صلح مشکلات وجود دارد اما باعث نخواهد که به عقب برگردیم. وی با تأکید گفت که جنگ راه‌حل نیست و هرکس که به جنگ ادامه دهد به ارادۀ جدی ملت ما مواجه خواهد شد.

  پربازدید ترین