• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چگونه امپراطور بلخ به اهریمن ارگ تسلیم شد؟

سال 1396 سالی مقاومت بلخ قهرمان در برابر توطئه های اهریمن تبهکار ارگ حتا تا کاخ سفید شهرت یافت و انتظار می رفت سال 1397 سال تسلیم شدن اهریمن ارگ به عدالت باشد. اما ناگهان امپراطور بلخ امروز اول فروردین در روز جلال و شکوه تاریخی بلخ داستانی بجای بلند کردن پرچم کاویانی بر تارک عزت و سربلندی خراسان، سر انجام پس از ماه ها مقاومت و بلند پروازی ها کلید تاج و تخت امپراطوری خود را به اهریمن تبهکار ارگ تسلیم نمود. و خود با چشمان اشک آلود با بلخ و بلخیان تحقیر شده وداع گفت.

امپراطور مخلوع بلخ با افتخار اعلام کرد، که عنقریب با اهریمن تبهکار سند رسمی تسلیمی بلخ مظلوم با دست آوردهای طولانی 14 ساله با شکوه خاص امضا میشود و از " لوی اهریمن ارگ" بخاطر حوصله استراتیژیک او در جریان سر تنبگی بلخ ابراز سپاسگزاری کرد و بگونه ای معذرت خواست. امپراطور مخلوع هم چنان از هزاران مبارز عدالت طلب، جمعیت اسلامی و متحدینش نیز بخاطر مقاومت بی حاصل و امید های واهی شان سپاسگزاری کرد و وعده داد که بر سر موج مردمی سوار شده به ساحل انتخابات در تحت رهبری کمیسیون گلبدینی و اهریمن تبهکار ارگ حرکت خواهد کرد.
این خبر نه تنها کمر مقاومت گران ضد اهریمن را شکست، بلکه خیلی سر افگنده نیز ساخت.

چه شد آن وعده های داغ آتشین:
بلخ یا مرگ!
بلخ در بدل ارگ!
حالا باید گفت:
مرگ از ما بلخ از شما!
بلخ از شما تلخ از ما!

با تاسف مقاومت سه ماهه محور بلخ بگونه دراماتیک سقوط کرد و بلخ به اهریمن تبهکار بسیار ارزان فروخته شد. ما بر سر همان استعفانامه پیش از پیش استعفا داده شده برگشتیم. پس اینقدر عضلات نمایی و دندان کشی بخاطر چه بود؟

  پربازدید ترین