• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تیم ملی کرکت افغانستان با تفاوت هفت ویکت ویست اندیز را شکست داد

 تیم ملی کرکت افغانستان با تفاوت هفت ویکت ویست اندیز را شکست داد

گلبدین نایب توپ زن دیگر تیم ملی کرکت کشور توانست با اخذ یک چهاردوشه کارلوس برات وایت و کمار روچ، دو بازیگر تیم مقابل را شگفت زده کند و موقعیت تیم را در میدان مستحکم نماید.

این مهم نیست که شما چگونه آغاز میکنید، مهم این است که شما چگونه کار را به پایان می رسانید. همین گونه، تیم ملی کرکت افغانستان توانست به روز یکشنبه در یک بازی پرهیجان تیم ملی کرکت ویست اندیز را در ورزشگاه شهر هراری در زیمبابوی با تفاوت هفت ویکت شکست بدهد.

 افغانستان چند روز قبلا از این دیدار، توانست با شکست دادن تیم های امارات و ایرلند راهش را برای بازی کردن در جام جهانی 2019 کرکت هموار سازد.

تیم ملی کرکت افغانستان پس از یک سفر افسانه‌ای توانست به این پیروزی تاریخی دست یابد، چون در نخست این تیم سه بازی مقدماتی اش را به تیم های حریف واگذار کرده بود و از ناحیه روانی کامل تحت فشار قرار داشت.

هر دو تیم ملی کرکت افغانستان و ویست اندیز توانسته اند وارد بازی های جام جهانی 2019 شوند و این یگانه هدف هر تیم را تشکیل میدهد. اما روز یکشنبه دیدار میان دو تیم خیلی جالب و ماندگار ثبت شد.

مجیب زدران، توپ انداز تیم ملی کرکت کشور در این دیدار نقش برجستۀ از خود به نمایش گذاشت. و توانست چهار بازی کن تیم مقابل را از میدان خارج سازد. در نهایت امر، تیم ملی ویست اندیز در بدل 46 اعشاریه 5 آورز توانست 204 دوش را برای افغانستان هدف تعیین کند.

 در مقابل، محمد شهزاد از تیم ملی کشور توانست در بدل 93 توپ، 84 دوش را برای کشور به ارمغان آورد و این مشارکت تیم ملی کرکت افغانستان را کمک کرد تا تنها در بدل 40 اعشاریه 4 آورز هدف تعیین شده را دنبال کند و تیم را به پیروزی برساند.  

بازی کنان افغان توانستند به گونۀ شجاعانه دنبال هدف تعیین شده بروند. در نخست شهزاد توانست با یک ضربه فنی چهار دوش را برای تیم خودش حاصل کند.

گلبدین نایب توپ زن دیگر تیم ملی کرکت کشور توانست با اخذ یک چهاردوشه کارلوس برات وایت و کمار روچ، دو بازیگر تیم مقابل را شگفت زده کند و موقعیت تیم را در میدان مستحکم نماید.

این این حال ، افغانستان توانست در بدل شصت توپ، پنجاه دوش را بسازد. هرچند، کیمو پال، توپ انداز ویست اندیز با خارج نمودن نایب از میدان تلاش کرد تیم اش را در میدان قوی سازد، اما بعدا با وارد شدن رحمت شاه در کنار شهزاد، دیگر توپ اندازان ویست اندیز این فرصت را نیافتند تا موقعیت تیم ملی افغانستان را زیر فشار بگیرند.

 شهزاد با به نمایش گذاشتن یک بازی حرفه ای توانست سیزدهمین نیمه سنچری (ساختن 50 دوش در یک بازی بطور فردی) را در بازی های بین المللی یک روزه کرکت بسازد. شهزاد و رحمت شاه توانستند بطور مشترک 90 دوش را برای افغانستان بسازند. شهزاد توانست در طول بازی 11 ضربه چهار دوشه و دو ضربه شش دوشه را برای تیم ملی به دست آورد.

این در حالی بود که افغانستان با از دست دادن سه بازی کن 170 دوش را در بدل 36 اعشاریه 2 آورز بسازد. بعد از آن، سمیع الله شینواری و محمد نبی توانستند هدف داده شده را تکمیل نمایند و پیروزی تیم را حتمی سازند. شینواری بیست و محمد نبی 27 دوش را برای تیم ملی کشور ساختند.
شهزاد توانسته بود در دیدار قبلی 54 دوش را بسازد و بهترین بازی کن میدان شود.

بازی کنان تیم ویست اندیز نتوانستند در مقابل توپ اندازان افغانستان مقاومت نمایند. دست کم چهار بازی کن تیم مقابل فقط در بدل ساختن 100 دوش از میدان خارج شده بودند. در آور بیست وچهارم، 5 بازیگر تیم ویست اندیز در بدل 101 دوش از میدان خارج شده بودند.

مارلون سمیولز، از تیم مقابل توانست در نخست بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد، وی توانست در مقابل توپ های محمد نبی، یک ضربه چهار دوشه و یک ضربه شش دوشه بسازد، اما نبی در آور قبلی توانست انتقام خودش را بگیرد. وی با پرتاب یک توپ فنی توانست مارلون سمیولز را از میدان بیرون کند.

  پربازدید ترین