• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس جمهور غنی با خانم موگرینی مسئول روابط خارجی اتحادیۀ اروپا دیدار کرد

رئیس جمهور غنی با خانم موگرینی مسئول روابط خارجی اتحادیۀ اروپا دیدار کرد

 محمد اشرف غنی رئیس ‌جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز در دومین روز سفرش به ازبکستان، در حاشیۀ کنفرانس بین المللی تاشکند برای افغانستان، با خانم فدریکا موگرینی مسؤول روابط خارجی و نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا دیدار کرد.

در این دیدار رئیس جمهور غنی از کمک و همکاری های اتحادیه اروپا به افغانستان در طی سال های گذشته و همچنان اشتراک خانم موگرینی و هیات همراه اش در کنفرانس تاشکند برای افغانستان، قدردانی نمود.

رئیس جمهور، نقش و شریک ساختن تجربه های اتحادیۀ اروپا را در این چنین نشست ها، مثبت و ارزنده ارزیابی نمود.

در مقابل خانم موگرینی از دعوت اش در این کنفرانس تشکر کرد و از دستآوردهای حکومت افغانستان در طی سال های گذشته و سرعتی که این دستآوردها به دست آمده است، بخصوص در بخش های ایجاد تحرک در منطقه، اتصال منطقوی، ترانزیت و تجارت ستایش کرد.

وی گفت که اتحادیه اروپا از پروسه صلح تحت رهبری و مالکیت افغان ها حمایت می کند و ما در هر مرحلۀ پروسه صلح، آمادۀ هرگونه همکاری هستیم.

مسئول روابط خارجی اتحادیۀ اروپا خاطرنشان کرد که این اتحادیه از جلساتی که به ابتکار حکومت افغانستان برگزار می گردد، نیز پشتیبانی می نماید و در کنار حکومت و مردم افغانستان باقی خواهد ماند.

در این دیدار هر دو جانب در خصوص برگزاری انتخابات پارلمانی، شوراهای ولسوالی و انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، فراهم آوری زمینه ها برای آموزش های حرفوی، حمایت از زنان، مبارزه با تروریزم و شبکه های اقتصادی جرمی نیز بحث و تبادل نظر کردند.

  پربازدید ترین