• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تلاش یک بانوی کار آفرین برای گسترش خدمات انترنتی در کشور

 تلاش یک بانوی کار آفرین برای گسترش خدمات انترنتی در کشور

شرکت خدمات انترنتی فایبر "ست" با سرمایه گذاری دوصد هزار دالر از سوی یک زن افغان ایجاد شده است و در حال حاضر خدمانت انترنتی را به شرکت‌ها و نهادهای دولتی و خانه ها فراهم می‌سازد.

مسوؤلان این شرکت می‌گویند که آنان دوسال قبل فعالیت شان را آغاز کرده‌اند و اکنون خدمات شان در سراسر شهرکابل در دست رس قرار دارد.

این مسوؤلان تاکید دارند که می‌خواهند خدمات انترنتی با کیفیت را در ولایت‌های دیگر نیز به مردم عرضه کنند.

درسال‌های اخیردر کنار مردان زنان نیز  به سرمایه گذاری‌ها وفعالیت‌های گسترده در بخش‌های تولیدی و خدماتی دل بسته اند ، چنان که  درحال حاضرده‌ها کارخانه و شرکت‌های کوچک درکشور ازسوی زنان رهبری می‌شوند.

فاطمه ، نماینده شرکت فایبرست گفت:"مشتری های ما از شرکت های گونه گون استند، ما بیشتر شرکتها یعنی هدف ما هم کسانی استند که در خانه استفاده میکنند و هم شرکت ها. ولی زیاتر تا فعلا مشتری ها که ما داشتیم شرکت های خصوصی بوده اند."

در سال‌های اخیر بیشتر جوانان می‌کوشند که در بخش فناوری کار کنند زیرا می‌توانند در این بخش به خوبی رشد کنند.

در شرکت خدمات انترنتی فایبر ست نیز بیش از شصت تن از جوانان کار می‌کنند و از اینکه برای شان زمینه کاری فراهم شده است ابراز خرسندی کرده اند.

احسان، کارمند شرکت فابیرست گفت:"مدت هشت سال میشه که در بخش آی اس پی مه کار میکنم. وظیفه میکنم با کمپنی های مختلف کار کردیم و مدت یک سال میشه که همرای کمپنی فایبر ست کار میکنم."

درهمین حال شماری از آگاهان امور اقتصادی می‌گویند که اگر زمینه‌های بیشتر سرمایه گذاری برای زنان فراهم شود اینکار سبب خواهد شد تا از یک‌سو زنان از رهگذر اقتصادی به خود بسنده‌گی خواهند رسید وازسوی دیگر آنان دراقتصاد کشور نیز نقش بازی خواهند کرد .

عبدالوسع حیدری، آگاه امور اقتصادی گفت:"باید زنان هم پویایی از خود به خرچ بته تا بتانه که ازی فرصت های خوب برای رفاه خودشان و سایر زنان که در فقر زنده گی میکنند کار خوبی را باید انجام بته."

مسوؤلان شرکت خدمات انترنتی فایبر ست می‌گویند که آنان در آینده‌های نزدیک کاروبار شان به سی و چهار ولایت کشور گسترش خواهند داد تا شهروندان کشور از خدمات انترنتی با کیفیت استفاده کنند .

  پربازدید ترین