• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آغاز مراسم روز زمین در فلسطین اشغالی

 آغاز مراسم روز زمین در فلسطین اشغالی

 مراسم سالگرد روز زمین در الجلیل در شمال فلسطین اشغالی آغاز شد.
روز زمین روز قیام ملی فلسطینیان مناطق اشغالی سال 1948 است که در تاریخ 1976/3/30 به شکل اعتصاب گسترده و تظاهرات در اعتراض به صهیونیسم جهت اعمال خشونت، سیاست تبعیض نژادی، مصادره زمینها و ویران کردن روستاها، راندن فلسطینیان از سرزمین خودشان و تجزیه آن به مجموعه های کوچک جدا از هم و... آغاز شد.
 مراسم سالگرد روز زمین در الجلیل در شمال فلسطین اشغالی آغاز شد.

اعتراض فلسطینی ها به اقدامات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی به درگیری های شدیدی بین آنها و نظامیان رژیم صهیونیستی انجامید که در آن 6 فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسیدند.

 "خلیل الحیه": تهدیدات رژیم صهیونیستی ما را از راهپیمایی منصرف نخواهد کرد
"خلیل الحیه" عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که راهپیمایی "بازگشت" تعبیری واقعی از پایبندی ملت فلسطین و اصرار آن‌ها به بازگشت به سرزمین‌هایی است که به زور از آنجا کوچانده شدند.

وی افزود که ملت فلسطین در خاک فلسطین ریشه دارند و دیر یا زود به فلسطین بازخواهند گشت.

الحیه اظهار داشت: پیام بزرگ راهپیمایی بازگشت برای دنیا این است که ملت  فلسطین مصمم به بازگشت است و هیچ جایگزنی برای وطنش را نخواهد پذیرفت.

وی درباره تهدیدات اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن رهبران فلسطینی، گفت: اشغالگر هرچه می‌خواهد تهدید کند، تهدیدات او حتی کودکان ما را نمی‌ترساند، چه رسد به مردان و زنان و سالخوردگان ما. ملت ما، ملت بزرگی است که تهدیدات آن‌ها را نمی‌ترساند.

فرماندهان امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه تهدید کردند که در صورت مشاهده هرگونه تنش در جبهه جنوبی، رهبران جنبش حماس و در رأس آن‌ها "یحیی السنوار" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را  هدف قرار می‌دهند.

فلسطینیان در نوار غزه که از چند روز قبل چادرهایی در طول نوار مرزی برپا کرده‌اند، امروز جمعه راهپیمایی بازگشت بزرگ را به سمت سرزمین‌های اشغالی در سال 1948 میلادی برگزار می‌کنند.

رژیم صهیونیستی نگران انفجار اوضاع در سرزمین‌های اشغالی همزمان با آغاز راهپیمایی بازگشت از نوار غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی در سال 1948 میلادی است.

رژیم اشغالگر صهیونیستی چندین گردان و ده‌ها تک تیرانداز در مرزهای نوار غزه مستقر کرده است تا  تا به ادعای خود جلوی نفوذ فلسطینیان به مناطق مرزی فلسطین اشغالی را بگیرد.

  پربازدید ترین