• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اردوغان: نتانیاهو تروریست است/ سلاح اتمی نمی تواند از این آدم ضعیف حمایت کند

اردوغان: نتانیاهو تروریست است/ سلاح اتمی نمی تواند از این آدم ضعیف حمایت کند

رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به تأکید نتانیاهو بر بی‌مشکل بودن کشتار فلسطینیان در روز زمین و انتقاد سخت وی از ارتش ترکیه، گفت نتانیاهو یک تروریست ضعیف است و سلاح هسته‌ای نمی‌تواند به او کمکی کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه جنگ لفظی رسانه‌ای با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر سر کشتار تظاهرکنندگان غیرمسلح فلسطینی، نتانیاهو را «تروریست» خواند.

دو روز پیش (جمعه) هزاران نفر از اهالی غزه، با برپایی راهپیمایی سالانه «بازگشت» در چهل و دومین سالگرد روز زمین، اجرایی شدن قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل متحد و ایجاد امکان بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌های غصب‌شده را خواستار شدند.

راهپیمایی فلسطینیان در سالگرد روز زمین یادآور تصمیم رژیم صهیونیستی در زمینه مصادره 21 هزار کیلومتر مربع از اراضی فلسطین در 30 مارس سال 1976 است.

شهروندان فلسطینی که هیچ‌گونه سلاحی در دست نداشتند، در این راهپیمایی به سمت حصاری مرزی که نوار غزه  را از اراضی اشغال شده در 1948 جدا می‌کند رفتند ولی با آتش سلاح نظامیان صهیونیست که با گلوله‌های جنگی پر شده بود، مواجه شدند؛ نتیجه این مواجهه نابرابر، به خون غلطیدن 18 شهید فلسطینی بود.

نوع رفتار نظامیان صهیونیست را بسیاری از کشورها و حتی اتحادیه اروپا محکوم کردند ولی محکومیت این اقدام از سوی ترکیه، واکنش صهیونیست‌ها را به دنبال داشت.

اردوغان مداخله دولت آمریکا برای جلوگیری از وحشی‌گری نظامیان صهیونیست را خواستار شده و گفته بود که ترکیه تا آخر از برادران و خواهران فلسطینی خود حمایت خواهد کرد؛ نتانیاهو هم در پاسخ گفته بود که ارتشش «اخلاقی‌ترین ارتش دنیا» است وکشوری که ارتشش که سال‌هاست غیرنظامیان را بمباران می‌کند (منظور بمباران کردهای سوریه و عراق توسط جنگنده‌های ترکیه است)، در جایگاهی نیست که صهیونیست‌ها را موعظه کند.

حالا آنطور که رویترز خبر داده اردوغان به این پاسخ نتانیاهو واکنش نشان داده و گفته که وی یک «تروریست و رهبر دولتی تروریستی است.»

اردوغان که در نشست حزب حاکم عدالت و توسعه در شهر آدانا سخن می‌گفت، در ادامه افزود: «نیازی نیست که به جهانیان بگوییم که ارتش اسرائیل چه قدر ظالم است. با نگاه به اوضاع غزه و قدس می‌توان دید که این دولت تروریستی چه می‌کند.»

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه سخنان آتشین خود، خطاب به نتانیاهو گفت: «تو خیلی ضعیف هستی و سلاح هسته‌ای نمی‌تواند از تو دفاع کند.»

رژیم صهیونیستی که گمان می‌رود بزرگ‌ترین زرادخانه هسته‌ای خاورمیانه را در اختیار داشته باشد، عضو ان‌پی‌تی نیست و به هیچ یک از بازرسان بین‌المللی اجازه بازدید از تأسیسات هسته‌ای خود را نمی‌دهد.

اردوغان که ارتش کشورش را هم مورد تهاجم لفظی نتانیاهو دیده بود، از ارتشی‌های ترکیه هم دفاع کرد و گفت: «ما در حال مبارزه با تروریست‌ها هستیم اما این برای تو (نتانیاهو) جای نگرانی نیست زیرا خودت رهبر یک دولت تروریستی هستی.»

  پربازدید ترین