• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش طالبان به کشتار غیرنظامیان در فلسطین

 واکنش طالبان به کشتار غیرنظامیان در فلسطین

 طالبان با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به کشتار غیرنظامیان در فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، از کشورهای اسلامی خواسته است تا به دفاع از فلسطین برخیزند.

گروه طالبان در سایت «الاماره» با انتشار بیانیه‌ای حمله نظامیان صهیونیستی به تظاهرات کنندگان در نوار غزه را محکوم کرده است.

این گروه از کشورهای اسلامی خواسته تا از مردم فلسطین در برابر ظلم و تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کنند.

طالبان تصریح کرد به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی جرات داده تا ظلم و تجاوزگری خود در فلسطین را بیش از گذشته گسترش دهد.

بیانیه طالبان تاکید کرد: رژیم غاصب اسرائیل با تشویق کشورهای غربی به سرکوب و کشتار ملت فلسطین ادامه می‌دهد، با کشتار و غصب تلاش دارد تا صدای مظلومیت مردم فسلطین را خاموش کند.

در این بیانیه آمده است که رژیم اسرائیل اهداف شومی را در منطقه دنبال می‌کند و در انجام جنایات ضد بشری در منطقه با آمریکا نیز سهیم است.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه در چهل و دومین سالگرد روز "زمین"، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز معروف خود را با نام «راهپیمایی حق بازگشت بزرگ» برگزار کردند.

در چند روز گذشته بر اثر حمله نظامیان صهیونیستی به تظاهرات کنندگان فلسطینی  17 شهروند فلسطینی شهید و حدود 1800نفر دیگر نیز زخمی شدند.

  پربازدید ترین