• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

صدور گواهینامه رانندگی و خروج و مراجعت اتباع دارای کارت آمایش به افغانستان در دست پیگیری است

صدور گواهینامه رانندگی و خروج و مراجعت اتباع دارای کارت آمایش به افغانستان در دست پیگیری است

به گزارش پرتال اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی؛ عجمی مشاور استاندار و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در دیدار با جمعی از مسئولین موسسات خیریه و تشکهای مردم نهاد پناهندگان استان در آستانه سال ، از  پیگیریهای در حال انجام برای صدور گواهینامه رانندگی اتباع خارجی و همچنین خروج و مراجعت اتباع دارای کارت آمایش معتبر بدون ابطال کارت به افغانستان خبر داد .

در این ملاقات عجمی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی ضمن خیر مقدم و تبریک سال 1397 از زحمات و تلاشهای نهادهای فرهنگی علمی هنری و ورزشی  و موسسات خیریه پناهندگان در سال 1396 قدردانی نموده به بازدیدهای مشترک اداره کل امور اتباع و دفتر کمیساریا  از برخی  دفاتر موسسات خیریه  و تشکهای فرهنگی پناهندگان اشاره نمودند.

ایشان به برخی اقدامات و برنامه های اجرایی این اداره کل در سال 1396 در بخشهای ذیل اشاره نمودند.
تشکیل ستاد مردمی اربعین حسینی و ثبت نام و اعزام 21000 از پناهندگان به عتبات عالیات ، فراهم آوردن زمینه تحصیل رایگان و  ثبت نام 17000 نفر دانش آموزان فاقد مدارک اقامتی در مدارس دولتی استان و تحصیل  60000 نفر دانش آموز دارای مدارک اقامتی معتبر در مدارس دولتی استان ، بازگشایی مرز دوغارون که بر اثر بروز سیل مسدود گردیده بود و با تلاش و پیگیرهای انجام شده مسیر اعزام اتباع فاقد مدرک نیز از مرز دوغارون  انجام شد و کماکان ادامه دارد .

مدیر کل امور اتباع به اجرای طرح سرشماری اتباع غیر مجاز در سال 95 و شناسایی قریب به 70000 نفر جمعیت در  قالب 7 گروه  در فرایند اجرایی  این طرح  اشاره داشتند . صدور مجوز 4 موسسه  فرهنگی در سال 96  با مجوز اداره کل امور اتباع استان خراسان رضوی و فعالیت قانونی  17  موسسه و تشکل مردم نهاد پناهنده در حال حاضر از اقدامات شاخص اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی بیان گردید.

عجمی با اشاره به برقراری تعامل بیشتر بین اداره کل امور اتباع و موسسات خیریه و مراکز فرهنگی در سال جاری برخی  پیگیریهای در حال انجام برای صدور گواهینامه رانندگی اتباع خارجی و همچنین خروج و مراجعت اتباع دارای کارت آمایش معتبر بدون ابطال کارت به افغانستان را مطرح نمودند.
موضوع برون سپاری برخی خدمات اداره کل امور اتباع  به دفاتر کفالت و نقش مسئولین موسسات خیریه و تشکلهای فرهنگی در هدایت و راهنمایی جامعه پناهندگان و تشویق آنها به مراجعه دفاتر کفالت و کاهش مراجعات به اداره کل امور اتباع حائز اهمیت خواندند . همچنین انعقاد مجدد تفاهم نامه بیمه سلامت برای برخورداری  پناهندگان از مزایای این طرح در سال جاری از دیگر مطالب مطرح شده توسط مدیر کل امور اتباع در این جلسه بود.

در ادامه این  جلسه از  منتخبین مسابقات افغانستان شناسی استانی که به مرحله کشوری این جشنواره در استان بوشهر راه یافته بودند تقدیر و تشکر گردید.

  پربازدید ترین