• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزارت خارجه به پاکستان در مورد حملۀ اخیر هوایی به خاک افغانستان هشدار داد

وزارت خارجه به پاکستان در مورد حملۀ اخیر هوایی به خاک افغانستان هشدار داد

وزارت امور خارجۀ افغانستان، ضمن محکومیت شدید حمله هوایی تازۀ نظامیان پاکستانی بر خاک افغانستان، هشدار داده است که ادامۀ این گونه رویدادها روابط دو کشور را بیش از پیش تیره می سازد.

در خبرنامۀ وزارت خارجه آمده است که دولت افغانستان، حمله هوایی نظامیان پاکستانی بر ولسوالی دانگام ولایت کنر را به شدت محکوم می کند و آن را نقض آشکار حریم هوایی و تخطی جدی در برابر حاکمیت ملی و تمامیت ارضی افغانستان می‌داند.

خبرنامه افزوده است که این حمله، شام روز گذشته در امتداد خط فرضی دیورند و با پرتاب چهار بم توسط طیاره های جت بر منطقه شهیدان سرو ولسوالی دانگام ولایت کنر، صورت گرفته است.

این وزارت خاطر نشان کرده است که حمله مذکور که به ادامه تخطی‌های دیگر نظامیان پاکستانی انجام شده است، خسارات هنگفت مالی را بر‌ جا گذاشته است.

در ادامه خبرنامه آمده است: "جمهوری اسلامی افغانستان که امنیت و مصئونیت جان شهروندان و احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خویش را به عنوان معیار روابطش با پاکستان اعلام داشته است، از آن کشور می‌خواهد تا این معیار را برای ابقای روابط در نظر بگیرد."

وزارت امورخارجه هشدار داده است که ادامۀ این گونه حرکات، مغایر اصول روابط بین‌الملل و موازین حسن هم‌جواری است و اثرهای ناگوار بیش‌تری را بر روابط دو کشور در پی خواهد داشت.

تا کنون حکومت پاکستان، به این موضوع واکنش نشان نداده است.

  پربازدید ترین