• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انتقاد نمایندگان مجلس از «تبعیض آشکار» در ادارات دولتی

انتقاد نمایندگان مجلس از «تبعیض آشکار» در ادارات دولتی

شماری از نماینده گان مردم درمجلس از عملکرد حکومت در بخش عدالت اجتماعی انتقاد کرده می گویند که در بسیاری از نهاد های حکومتی موضوع زبان و قوم دامن زده می شود.

احمد بهزاد، نماینده مردم هرات در مجلس به روز دوشنبه گفت: “تبعیض در نهادهای حکومت به گونه آشکار وجود دارد و سردمدارانی که تعهد می کنند که تعصب را از بین میبرند، اما به گونه آشکار تبعیض وجود دارد و این و ادامه این وضعیت نگران کننده است.”

جعفر مهدوی، نماینده مردم کابل در مجلس افزود: “روند تبعیض در نهادهای حکومت به ویژه نهاد های امنیتی تاسف بار است و مردم اعتماد شان را نسبت به حکومت از دست داده اند و باید در این باره اقدام صورت گیرد و جلو این کار گرفته شود.”

با این حال، عبدالرووف ابراهیمی رئیس مجلس نماینده گان می گوید حکومت همواره عدالت اجتماعی را نقض کرده واین کار صدمه بزرگ به وحدت ملی خواهد رسانید.

آقای ابراهیمی اظهار داشت: “یک واقعیت تلخ است در سیاست کدری حکومت تبعیض آشکار، بی عدالتی کاملاً ملموس و مشهود است. کمیسیون اختصاصی ما میتواند جانب حکومت را دعوت بدهد و نتیجه را به مجلس بیاورد و عدالت اجتماعی یک اصل است.”

درهمین حال شماری از سناتوران درمجلس خواهان اصلاحات بنیادین در نهاد های حکومت هستند و تاکید می ورزند که مردم نباید قربانی دسیسه های سیاسی شوند.

  پربازدید ترین