• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حمله شیمیایی در سوریه یا بهانه تجاوز نظامی آمریکا؟!

حمله شیمیایی در سوریه یا بهانه تجاوز نظامی آمریکا؟!

پس از انتشار خبر حمله شیمیایی در  «دوما» سوریه در حالی که هنوز زوایای حمله شیمیایی برای دنیا مبهم بود، رئیس جمهور آمریکا وعده یک حمله گسترده در 48 ساعت را داد؛ پس از تحقیقات اولیه در مورد حمله شیمیایی گمانه‌زنی‌ها در مورد یک توطئه ساختگی از طرف مخالفین و حتی عدم حمله شیمیایی بالا گرفت زمانی که آمریکا با تحقیق سازمان ملل در این مورد مخالفت کرد ساختگی بودن این حمله بیش از پیش تقویت شد البته منطق هم حکم نمی کند و نمی پذیرد که دولت اسد با اینکه دست برتر را دارد در این شرایط حساس چنین جنایتی مرتکب شود و بدست سازمانهای بین المللی و کشورهای غربی بهانه فراهم کند.
لذا حدث و گمانها بر توطئه غربیها برای یک حمله همه جانبه به سوریه مثل حمله به عراق که به اتهام وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق به آن کشور حمله کرد و بعد معلوم شد این یک توطئه بوده برای حمله به عراق!
سفیر روسیه هم در سازمان ملل گفت که سازمانهای اطلاعاتی بریتانیا به مخالفان مسلح  بشار اسد در خلق صحنه سازی حمله شیمیایی در دوما کمک کر ه است.
آمریکا، فرانسه و بریتانیا قصد داشتند با یک حمله همه جانبه با این صحنه سازیهای جعلی معادله سیاسی نظامی در سوریه را تغییر دهد و هم به قول دونالد ترامپ ضرب چشمی به دنیا به خصوص ایران و روسیه نشان دهد اما مخالفت جدی و قاطع ایران و روسیه باعث شد به یک حمله نمایشی رضایت دهد.
طبق نظر کارشناسان نظامی و گزارش بی بی سی که از وزیر دفاع روسیه نقل کرد بیش از 12 موشک کروز را سوریه در هوا ساقط کرده و بقیه موشکها هم در پایگاه های نظامی که قبلا تخلیه شده بوده اصابت کرده است سوریه اعلام کرد فقط سه نفر غیر نظامی در این حملات زخمی شده اند.
سفیر روسیه در سازمان ملل گفت اگر آمریکاییها راست می گویند که به خاطر حمله شیمیایی در دوما سوریه را زدند چرا صبر نکردند که تحقیق بازرسان سازمان ملل به پایان برسد.
استیصال آمریکا و غرب از پیروزیهای پی در پی حکومت سوریه و حضور چشم گیر ایران «فاطمیون» و فشارهای اسرائیل و اسرار عربستان سعودی باعث شد غربیها دست به یک توطئه‌ی بزنند تا با یک حمله گسترده دولت سوریه و متحدانش را وادار به دادن امتیاز بیشتر به مخالفین دولت سوریه و طرفداران غرب بکند.
اما مخالفت شدید و حفظ اتحاد ایران و روسیه و سوریه باعث شد تا این توطئه خنثی شود و اگر اتحاد این مثلث ادامه داشته باشند به طور قطع در آینده نزدیک شاهد تسلط دولت روسیه بر قلمرو تروریستان خواهیم بود و توطئه خناسان بین المللی کماکان بی اثر خواهد ماند.

  پربازدید ترین