• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عطوان: تجاوز سه گانه به سوریه آغازی برای پایان حضور آمریکا در منطقه شد

عبدالباری عطوان، نویسنده سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم در یادداشتی در خصوص تجاوز غرب به سوریه نوشت: آنچه باید از بقایای موشک‌های شلیک شده در تجاوز سه گانه به سوریه که بسیاری از آنها منهدم شد برداشت کرد، این است که این تجاوز به بیشتر اهداف خود دست نیافت و نتایجی کاملا معکوس داشت.

سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم گفت:
این تجاوز نظامی سه گانه به بیشتر اهداف خود دست نیافت و نتایجی کاملا معکوس داشت.

این تجاوز، محبوبیت بشار اسد را در داخل و خارج این کشور افزایش داد و اقتدار ائتلاف هایش با روسیه، ایران و لبنان را بیشتر کرد.

استفاده از سلاح شیمیایی به عنوان بهانه‌ای برای حملات نظامی مشابه آنچه که دیروز رخ داد دیگر امکان‌پذیر نیست.

انتقام سوریه، ایران و روسیه چه بسا در چارچوب جنگ‌های چریکی علیه نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق باشد.

 روسیه ارتش سوریه را به سامانه‌های پدافند هوایی مدرن مجهز می‌کند تا با هر موشک و جنگنده‌ای که در آینده، سوریه را هدف بگیرد و در راس آن هواپیماهای اسرائیلی، مقابله کند.

 روابط روسیه و اسرائیل هم به پایین‌ترین سطح خود تنزل پیدا می کند.

بعید نیست ترامپ با اعتراف به شکست و به منظور کاهش تلفات نظامیانش، تصمیم عقب‌نشینی نیروهایش از سوریه و چه بسا عراق را سریع‌تر عملی کند.

رئیس جمهور آمریکا می‌خواست قدرت خود و کشورش را به رخ بکشد اما در هر دو حال شکست خورد و نظیر کسی که به هر 2 پایش شلیک کرده باشد ظاهر شد.

تجاوز سه گانه دیگری به تاریخ اعراب وارد و با پیروزی اعراب به پایان رسید. اگر تجاوز سه گانه اولی پایانی بر امپراطوری انگلیس بود تجاوز دوم شاید آغازی بر عقب نشینی آمریکا از منطقه باشد.

  پربازدید ترین